beantwoord

Overstappen op Amsterdam Sloterdijk

  • 12 april 2019
  • 39 reacties
  • 2646 Bekeken


Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 5

We lijken nog steeds geen notificaties te krijgen van het editen van een bericht, jammer in dit geval. Alsnog veel geluk geweest,@Laura NS.

Badge +3

Er is een ander topic over, waaruit blijkt dat de ‘stationshal’ toch een stuk groter is dan alleen maar waar je binnenkomt (en door poortjes zou moeten). Echt duidelijk was het niet maar de beschrijving in de app klopt.

Wil je richting de stationshal met een (rol)trap of lift, dan kan je soms alsnog van 3\4 naar 5/6/7/8 zonder poortjes tegen te komen, en dat is iets handiger dan helemaal de omlooproute via spoor 11/12.

Notificaties van editen van een bericht krijgt niemand, ook niet op andere media en dat is maar goed ook (mijn mening).

Je zou er hooguit nog bij kunnen zetten “laatst gewijzigd door X op tijdstip Y en [zie wijzigingshistorie]” of iets dergelijks, maar daar hoeft echt niet iedereen een notificatie van te krijgen want misschien was het maar een spelfoutje of zo.

Reputatie 5

Dat is ook waar @Robert B, maar vooral moderators hier lijken nog wel eens interessante toevoegingen te doen in een edit en dan is dat wel jammer.

On topic: ik ben nu heel benieuwd. Ik kom toch zeer regelmatig op Sloterdijk en ken geen andere wegen dan door de poortjes en via spoor 11/12. Ga eens kijken.

Badge +3

Ik weet genoeg om alles wat met Sloterdijk te maken heeft af te branden (laatste keer paar maanden geleden voor een cursus) en ben niet de enige uiteraard.

Gaan kijken is niet nodig (heb genoeg gezien en er is genoeg gezegd) toch?

En over de reisplanner (waar je een keurige cross-platform hebt op Zaandam op precies dezelfde trein bij sommige routes) hoor je ook niemand verder.

Balletje ligt echt bij de NS dus, of inmiddels weten ‘we’ (in ieder geval de vaste reizigers) het wel, en trekken een eigen plan. 

Het balletje ligt er al heel lang en is inmiddels wel leeggelopen denk ik. NS kiest er voor in meerdere opzichten om het probleem Sloterdijk volstrekt te negeren. 

Het balletje ligt er al heel lang en is inmiddels wel leeggelopen denk ik. NS kiest er voor in meerdere opzichten om het probleem Sloterdijk volstrekt te negeren. 

Dat is een behoorlijke aanname en strookt niet helemaal met de reden waarom dit topic opgepakt is door Laura NS en nu door mij. Wat ik wel kan garanderen is dat een vaak gewenste oplossing: poortjes weghalen op Amsterdam Sloterdijk, niet gaat gebeuren. We zullen dus op een andere manier moeten zorgen dat de overstappen zo worden gemaakt dat de overlast geminimaliseerd wordt. Een van de acties die we hebben genomen is de waarschuwingsteksten in de reisplanner. Ik ben van mening dat er daarnaast ook nog iets met reisadviezen kan worden gedaan maar of dit haalbaar is moet nog blijken. Ik blijf hierover in gesprek. 

Reputatie 5

@Jouke NS Wat dacht u van informatie op het station zelf? De daarvoor ontworpen posters zijn na korte tijd weer weggehaald.

Ongeveer een jaar geleden heeft NS bureau Mijksenaar gevraagd om de “wayfinding” op Sloterdijk te verbeteren. Wat heeft dat opgeleverd?

@Jouke NS Wat dacht u van informatie op het station zelf? De daarvoor ontworpen posters zijn na korte tijd weer weggehaald.

Ongeveer een jaar geleden heeft NS bureau Mijksenaar gevraagd om de “wayfinding” op Sloterdijk te verbeteren. Wat heeft dat opgeleverd?

Die posters zijn inderdaad weg gehaald, daar is in een ander topic het nodige over geschreven. Wat er uit het onderzoek is gekomen weet ik helaas niet, ik zal navraag doen. 

Ik heb in elk geval grotendeels een antwoord voor jullie m.b.t. station Amsterdam Sloterdijk: 

  1. De informatie in de reisplanner is op dit moment alles wat mogelijk is. Ik heb gevraagd of het mogelijk is om bij reizen via Amsterdam Sloterdijk met een genoemde overstap een pop-up te tonen (in zowel de app als online) maar dit blijkt niet mogelijk. 
  2. Er hangen posters op het station Amsterdam Sloterdijk, op de glazen barrières. Daarnaast zijn er extra borden geplaatst met routes en informatie over de wayfinding.
  3. In de loop van deze of volgende maand volgt er een evaluatie van de situatie hoe hij nu is op station Amsterdam Sloterdijk. Hiervoor zijn NS Stations, NS Reizigers en ProRail uitgenodigd. Na deze evaluatie volgen er wellicht maatregelen. 
  4. De wijze waarop de reisadviezen worden gegenereerd, en dus niet via Zaandam maar via Amsterdam Sloterdijk lopen, is erg complex en lastig aan te passen. Vooralsnog is het niet mogelijk om in de rekenmodule iets aan te passen, waardoor er dus geen mogelijkheden zijn om dit nu op te lossen. Er wordt wel gezocht naar een alternatieve oplossing hiervoor maar die is nu niet voorhanden.

Helaas kan ik dus verder weinig voor jullie doen m.b.t. Amsterdam Sloterdijk. Het is en blijft een complex station waarbij er met name een uitdaging ligt op het gebied van routing. 

Punt 2 is een grove leugen. Er hangt al meer dan 6 maanden geen informatie op Station Sloterdijk.

Ben er een half uur geleden nog geweest. Waar heb je dit vandaan???  

Reputatie 5

Een “grove leugen” is in dit verband overdreven - maar onjuist is constatering 2 zeker. Er zijn tweemaal posters vervaardigd, opgehangen en weer weggehaald.

Punt 2 is een grove leugen. Er hangt al meer dan 6 maanden geen informatie op Station Sloterdijk.

Ben er een half uur geleden nog geweest. Waar heb je dit vandaan???  

Die informatie komt van de stationsmanager. Die geeft dit aan. 

Punt 2 is een grove leugen. Er hangt al meer dan 6 maanden geen informatie op Station Sloterdijk.

Ben er een half uur geleden nog geweest. Waar heb je dit vandaan???  

Die informatie komt van de stationsmanager. Die geeft dit aan. 

Nou goed om het dan te nuanceren, dan heeft de stationsmanager een loopje met de waarheid genomen. Ik ben hier nogal verdrietig over omdat al in meerdere topics is aangegeven dat op Sloterdijk al meer dan een half jaar enige informatie ontbreekt. Er zijn ook geen extra borden met informatie en wayfinding geplaatst. Ik vind dit antwoord derhalve zeer teleurstellend en verzoek derhalve rectificatie. 

Indien deze er niet hangen snap ik je teleurstelling. Ik zal dit signaal doorzetten dat deze informatie die aan ons is gegeven niet klopt.

Reageer