beantwoord

Overstappen op Rotterdam Centraal

• 14 februari 2016
  • 11 reacties
  • 525 Bekeken

Beste medewerkers van NS,

als je op Rotterdam Centraal aankomt met een pdf kaartje van een Belgisch vervoerder en verder moet reizen met de NS, moet je eerst het station uit, helemaal naar de poortjes, uitstappen met je pdf-kaartje, vervolgens weer het station in, door in te checken met je OV-Chipkaart. Dit kost veel tijd, waardoor je je aansluiting kunt missen. Kan de NS niet een aantal in-uitcheckpaaltjes tussen de perrons neerzetten? Dat heb je toch ook op stations waar treinen van NS en Arriva rijden.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 14 februari 2016, 14:56

Wat Thom in veel woorden zegt is dat u bij de NMBS (of ook bij NS of DB) een internationaal vervoerbewijs kunt kopen van een station in België naar een willekeurig station in Nederland. Dat vervoerbewijs is dan ook geldig voor binnenlandse treinen en u hoeft dan niet in- en uit te checken met een OV-chipkaart. Bijkomend voordeel is dat u in aanmerking kunt komen voor een vergoeding als u door een vertraging de overstap tussen de internationale en de binnenlandse trein mist.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt veel beter een Belgisch kaartje vanuit België naar uw bestemming kopen. Dan heeft u dit probleem niet. Uw actie in Rotterdam is nergens voor nodig. Heeft u korting in Nederland dan kunt u dat als u het kaartje bestelt, invullen.

Overigens staan er in Rotterdam wel NS paaltjes op het station. Enigszins verstopt op het perron waar de Thalys aankomt, dan wel vertrekt. Loop helemaal naar het eind van het perron en daar staan ze. Het is inderdaad voor de overstap ThalysNS. Niet iedereen weet van de mogelijkheid met een e-ticket te reizen.

Als u bij NS in wilt checken omdat u korting heeft benadeelt u zichzelf voor gedeelte van de grens tot Rotterdam.
U kunt veel beter een Belgisch kaartje vanuit België naar uw bestemming kopen. Dan heeft u dit probleem niet.

Beste Thom,

als de Belgische vervoerder naar mijn eindbestemming zou rijden, had ik dat heus wel gedaan. Of dacht u soms dat ik onnodig over wilde stappen, gewoon omdat het zo plezant is?
Reputatie 7
Badge +4
Ik geloof dat u mijn reactie nog maar een keer over moet lezen. Er is sprake van een Belgisch kaartje, niet van een Belgische vervoerder. Dat laatste speelt geen rol. U kunt deze kaartjes kopen bij NSInternational of B-europe.
Ik probeer het voor u plezanter te maken 😉
Ik geloof dat u mijn reactie nog maar een keer over moet lezen. Er is sprake van een Belgisch kaartje, niet van een Belgische vervoerder. Dat laatste speelt geen rol.

Het feit blijft dat ik geen kaartje kon kopen naar mijn eindbestemming en was daarom genoodzaakt over te stappen. Uw reactie dat ik 'veel beter een Belgisch kaartje naar mijn bestemming kon kopen' is verontrustend. Ik dacht dat het vanzelfsprekend was dat dat niet tot de mogelijkheden behoorde. Voor sommigen kennelijk niet. Gelieve niet te reageren als u verder niets nuttig te melden heeft.
Wat Thom in veel woorden zegt is dat u bij de NMBS (of ook bij NS of DB) een internationaal vervoerbewijs kunt kopen van een station in België naar een willekeurig station in Nederland. Dat vervoerbewijs is dan ook geldig voor binnenlandse treinen en u hoeft dan niet in- en uit te checken met een OV-chipkaart. Bijkomend voordeel is dat u in aanmerking kunt komen voor een vergoeding als u door een vertraging de overstap tussen de internationale en de binnenlandse trein mist.
Reputatie 7
Badge +4
Tsja, zoveel woorden waren het niet. 😉

Bedankt voor het antwoord Pe_pe. Ik wist niet dat het kaartje geldig zou zijn voor binnenlandse treinen.
En als u perse wilt inchecken in Rotterdam kan dat ook op het perron van de Thalys perron 3/4 uit mijn hoofd.

Dat scheelt omlopen.
Reputatie 7
Badge +4
Cebranco: ik zou het wel op prijs stellen als u zich met uw opmerkingen zou bewegen binnen de kaders van de burgerlijke beleefdheid. Wie van ons beiden dom was, mag u zelf vaststellen.
Reeds vastgesteld. Topic is wat mij betreft gesloten. Bedankt, Pe_pe
Reputatie 7
Badge +4
Ik wens u na deze reactie een verbeterd denkvermogen en vooral een grotere mate van beschaving toe. Aan het laatste is namelijk wat te doen.
Ik kan me goed voorstellen dat u dit topic snel wilt afsluiten, ik zou me in uw geval ook doodschamen.
U heeft in ieder geval twee keer het goede antwoord gekregen: voor de meeste mensen is een nadere uitleg niet nodig Al is en was dit besef bij u klaarblijkelijk niet aanwezig.

Reageer