beantwoord

Overstappen Sloterdijk / spoor 9

• 18 september 2017
  • 13 reacties
  • 1358 Bekeken

Als de poortjes in werking worden gesteld, moet ik dan uitchecken en opnieuw inchecken?
Hoe kan ik weten of de poortjes bij spoor 9 al in werking zijn gesteld? Als de poortjes het doen, moet ik dan in het hoofdgebouw al uitchecken?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 18 september 2017, 08:50

Hallo E.V. Oerlemans en welkom op het NS Serviceforum.

De poortjes die geplaatst zijn, kunnen inderdaad nog openstaan. Dit is puur om de reizigers te laten wennen aan het feit dat er poortjes staan, voordat deze definitief in werking worden gesteld. Het is reeds mogelijk hier in en uit te checken (naar mijn weten) maar vooralsnog niet verplicht om dit hier te doen. Het kan ook nog bij de paaltjes in de stationshal. Het is misschien goed om alvast te wennen aan het gebruik van de poortjes door hier in en uit te checken.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Hallo E.V. Oerlemans en welkom op het NS Serviceforum.

De poortjes die geplaatst zijn, kunnen inderdaad nog openstaan. Dit is puur om de reizigers te laten wennen aan het feit dat er poortjes staan, voordat deze definitief in werking worden gesteld. Het is reeds mogelijk hier in en uit te checken (naar mijn weten) maar vooralsnog niet verplicht om dit hier te doen. Het kan ook nog bij de paaltjes in de stationshal. Het is misschien goed om alvast te wennen aan het gebruik van de poortjes door hier in en uit te checken.
[Ik kan moeilijk in- en uitchecken bij hetzelfde poortje. Voor de duidelijkheid: ik kom met de trein aan en wil overstappen. Moet ik nu eerst uitchecken (waar?) voordat ik door de poortjes ga en overstap op de volgende trein?

Als ik bij de bus overstap krijg ik het bericht dat ik overstap en hoef ik niet eerst uit te checken. Werkt prima.

quote=Thomas NS]Hallo E.V. Oerlemans en welkom op het NS Serviceforum.

De poortjes die geplaatst zijn, kunnen inderdaad nog openstaan. Dit is puur om de reizigers te laten wennen aan het feit dat er poortjes staan, voordat deze definitief in werking worden gesteld. Het is reeds mogelijk hier in en uit te checken (naar mijn weten) maar vooralsnog niet verplicht om dit hier te doen. Het kan ook nog bij de paaltjes in de stationshal. Het is misschien goed om alvast te wennen aan het gebruik van de poortjes door hier in en uit te checken.[/quote]
Het gaat om station A'dam Sloterdijk.
Reputatie 6
Ik zie Amsterdam Sloterdijk niet in het overzicht staan van stations met gesloten poortjes, dus je zou vanaf het hoofdgebouw gewoon naar spoor 9 moeten kunnen doorlopen. Als de poortjes onverhoopt dicht zijn, dan kun je eventueel een medewerker om assistentie vragen via de infozuil.

Welke reis (incl. tijden) ga je overigens maken?
Reputatie 4
Dat is nou geloof ik het probleem, spoor 9/10 is het aparte deel dat ver van de rest van het station ligt, en waar voor zover ik weet wel de poortjes in gebruik zijn.
Reputatie 6
Badge
"Ver" Het is maar wat je ver noemt. Is nog geen 2 minuten lopen.
Reputatie 7
Station Amsterdam Sloterdijk is sowieso een beetje een apart station. Het bestaat uit meerdere delen lijkt wel.
Reputatie 6
Als de poortjes bij sporen 9/10 zijn gesloten, moet deze lijst denk ik nog even worden aangepast: http://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/stations-met-gesloten-poortjes.html

Kan een moderator dit oppakken?

@Trein-d: dat klopt hoor. 🙂 Het station bestond vroeger uit de sporen tussen Amsterdam Centraal en Haarlem/Zaanlijn (nu sporen 3 t/m 😎. Boven de centrale hal bevindt zich het perron met de verbinding Amsterdam Centraal - Schiphol over de Westtak (sporen 11 en 12).
In de jaren negentig werd de Ringlijn gebouwd, waar nu metrolijn 50 (Gein - Isolatorweg) overheen rijdt. Het perron ligt iets oostelijker van sporen 11/12. Deze metro bedient dan weer de belangrijke verbinding Sloterdijk - Amsterdam Zuid.
In de jaren '00 werd de Hemboog gebouwd, die de Westtak verbond met de Zaanlijn/Hoornse Lijn. Van wat ik heb begrepen was dit om Amsterdam Centraal te ontlasten. Op dit moment rijdt daat echter alleen maar een Sprintertje overheen (3300 tussen Hoorn Kersenboogerd en Leiden Centraal (in de avond tot en met Hoofddorp). Wel beetje weinig voor het bedrag dat erin is geinvesteerd.

Ik denk dat mensen die ouder zijn dan ik nog wel kunnen vertellen over de stations Sloterdijk Noord en Sloterdijk Zuid.)
Reputatie 6
Badge +2
Als de poortjes bij sporen 9/10 zijn gesloten, moet deze lijst denk ik nog even worden aangepast: http://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/stations-met-gesloten-poortjes.html
Ze zijn nog open. bijdragevandennis
Reputatie 7

@Trein-d: dat klopt hoor. 🙂 Het station bestond vroeger uit de sporen tussen Amsterdam Centraal en Haarlem/Zaanlijn (nu sporen 3 t/m 😎. Boven de centrale hal bevindt zich het perron met de verbinding Amsterdam Centraal - Schiphol over de Westtak (sporen 11 en 12).
In de jaren negentig werd de Ringlijn gebouwd, waar nu metrolijn 50 (Gein - Isolatorweg) overheen rijdt. Het perron ligt iets oostelijker van sporen 11/12. Deze metro bedient dan weer de belangrijke verbinding Sloterdijk - Amsterdam Zuid.
In de jaren '00 werd de Hemboog gebouwd, die de Westtak verbond met de Zaanlijn/Hoornse Lijn. Van wat ik heb begrepen was dit om Amsterdam Centraal te ontlasten. Op dit moment rijdt daat echter alleen maar een Sprintertje overheen (3300 tussen Hoorn Kersenboogerd en Leiden Centraal (in de avond tot en met Hoofddorp). Wel beetje weinig voor het bedrag dat erin is geinvesteerd.

Ik denk dat mensen die ouder zijn dan ik nog wel kunnen vertellen over de stations Sloterdijk Noord en Sloterdijk Zuid.)

Wauw dat is interessant zeg. Dat wist ik allemaal niet eens hoor. 🙂 Maar uuh.... hoe weet jij dit eigenlijk allemaal?
Reputatie 6
Badge
Hij is natuurlijk 1 van die oudjes 😛
Reputatie 7
Hij is natuurlijk 1 van die oudjes :P

Ooh oke. 🙂 Een NSer die met pension is. Wat leuk.
Reputatie 6
Haha, ik ben nog niet met pensioen (ben zelf nog een twintiger) en werk ook niet voor de NS. 🙂 Maar met dingen lezen kom je al een eind, evenals het zelf veelvuldig gebruikmaken van Sloterdijk als overstapstation.

Reageer