beantwoord

overstappen Utrecht Centraal

• 19 augustus 2019
  • 10 reacties
  • 337 Bekeken

Ik heb 9 minuten om van perron 8 naar 19 te lopen. Hoe kom ik het snelst op bestemming zodat ik de aansluiting niet mis?
icon

Beste antwoord door Thom 19 augustus 2019, 12:35

Roltrap op, (richting van) perron 19 zoeken, en daar roltrap af. Alle roltrappen en liften gaan naar de centrale traverse. Negen minuten is meer dan voldoende. Er is nog wel een oude gang waarmee het sneller is, maar als die moet worden gezocht, duurt het te lang.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Roltrap op, (richting van) perron 19 zoeken, en daar roltrap af. Alle roltrappen en liften gaan naar de centrale traverse. Negen minuten is meer dan voldoende. Er is nog wel een oude gang waarmee het sneller is, maar als die moet worden gezocht, duurt het te lang.
Reputatie 5
Badge

Een andere gang? Ik denk dat je de tunnel bedoelt? Daarvan zijn er twee. Een in het midden een aan de zuidzijde aan het uiteinde van het perron aan de Amsterdam/Gouda/Woerden zijde.. In 9 minuten red je dit makkelijk, je kan zelfs nog even een lekkere versnapering halen. Ik denk dat je de maximale gemiddelde looptijd op 4 minuut is op Utrecht centraal van spoor 21 naar spoor 1 via de hal. En anders ben je via de tunnel nog een minuut sneller.
Reputatie 6
maximale gemiddelde looptijd op 3 minuut is op Utrecht centraal van spoor 21 naar spoor 1 via de hal. En anders ben je via de tunnel nog een minuut sneller.

De maximaal gemiddelde ?
3 minuten is voor de atleten onder ons, dat is verre van realistisch voor een doorsnee reiziger van spoor 1 naar 21.
Onbekend zijnde reizigers gaan trouwens bijna altijd met de stroom mee te Utrecht, via de traverse .
Badge +3
Met de Noordertunnel kom je niet verder dan spoor 15. Je moet dus de middentunnel hebben.

Er zijn bij de Noordertunnel wel borden "Snelle route naar spoor...." wellicht dat die er ook bij de middentunnel zijn?
Reputatie 5

maximale gemiddelde looptijd op 3 minuut is op Utrecht centraal van spoor 21 naar spoor 1 via de hal. En anders ben je via de tunnel nog een minuut sneller.De maximaal gemiddelde ?
3 minuten is voor de atleten onder ons, dat is verre van realistisch voor een doorsnee reiziger van spoor 1 naar 21.
Onbekend zijnde reizigers gaan trouwens bijna altijd met de stroom mee te Utrecht, via de traverse .

Ik reis al vanaf jongs af aan regelmatig met trein en jarenlang het geluk gehad altijd te mogen overstappen op Utrecht centraal naar Utrecht Lunetten. Ook vaak van spoor 5 naar 21. En dan staat de trein naar Lunetten vaak al aan het einde (lees: voor mijn gevoel al in Lunetten) van het perron en dan is 3 minuten echt niet haalbaar... Wel hard rennen en zo min mogelijk mensen onderweg tegen zien te komen.
Reputatie 5
Badge
Of de tunnel pakken...... is vaak veel sneller.
Badge +3
Voorheen deed ik ook (Eindhoven - Ut - Woerden) een sprintje van 5/7 naar boven om te kijken of de IC Leiden er nog was op spoor 11, met nogal wisselend succes.

Anders op mijn gemakje doorlopen naar spoor 20/21 voor de sprinter naar Woerden. Met de huidige (10 minuten) dienstregeling vanuit het zuiden is een IC/IC overstap een stuk ruimer te plannen natuurlijk.
Reputatie 6
of wellicht aan de zuidkant de Mooreelsebrug

Via die brug is het perron niet en nergens te bereiken @Robert B
Badge +3

of wellicht aan de zuidkant de MooreelsebrugVia die brug is het perron niet en nergens te bereiken @Robert B

Oh haha, die tekst had ik zojuist toegevoegd. Meteen maar weer even verwijderen dan.

Ik zat te kijken op OpenStreetMap https://osm.org/go/0E6JGQxvM?node=45198301
Badge +3
Dat over de Noordertunnel ook wel leuk.

Daar stopten ooit (of nog steeds) de treinvervangende bussen vanuit Den Bosch bij werkzaamheden, en moet je dus inchecken om binnen te komen op Ut.

Ja maar.. ik moest toch ingecheckt blijven voor de hele reis?

Nou ja, dikke neus ik check in Den Bosch gewoon UIT bij spoor 1 (dat speciale vaste paaltje bij de trap met assistentie van spoor 1 naar de bussen) en zie dan wel verder.

Mag eigenlijk niet of willen ze niet, maar die bus is gratis want ik verlies sowieso mijn langeafstandskorting, dus Mt-Ht + Ut-Wd (met Ht-Ut per bus) is sowieso duurder eigenlijk.

Hey, wel gratis met de bus denk je dan, maar om die reis in één ruk te maken (ingecheckt blijven) is goedkoper.

Rekenen dus..

Reageer