beantwoord

Overstaptijden

  • 25 september 2015
  • 17 reacties
  • 740 Bekeken

Reputatie 4
Badge
Vroeger was er een tabel met de minimum overstaptijden per station en de uitzonderingen daarop (bijvoorbeeld overstappen op hetzelfde perron). Is deze lijst nog ergens te vinden? Op zich moet deze tabel nog bestaan, want de reisplanner moet deze gegevens kennen om de aansluitingen te kunnen berekenen.

In onderstaand topic had Hans een lijstje gemaakt, maar dat is inmiddels uit 2010.
https://forum.ns.nl/op-station-17/overstaptijden-557
icon

Beste antwoord door Henk_NL 26 september 2015, 03:23

Jup, die tabel is er. Layovertime is in seconden. Lijstje is op basis van meest recente planning.

http://ovtijden.com/upload/layover.txt

Ja, op het lijstje staan gesloten stations. Dat is correct!

Er is geen specifieke tijd voor cross-platformoverstappen en dergelijke, maar wel een tabel van mogelijke overstappen op basis van servicenummers, die verder in het systeem weer te koppelen zijn aan treinnummers. Daar een lijstje van maken zou echter een veel langere en dynamische lijst betekenen.
Bekijk origineel

17 reacties

Jup, die tabel is er. Layovertime is in seconden. Lijstje is op basis van meest recente planning.

http://ovtijden.com/upload/layover.txt

Ja, op het lijstje staan gesloten stations. Dat is correct!

Er is geen specifieke tijd voor cross-platformoverstappen en dergelijke, maar wel een tabel van mogelijke overstappen op basis van servicenummers, die verder in het systeem weer te koppelen zijn aan treinnummers. Daar een lijstje van maken zou echter een veel langere en dynamische lijst betekenen.
Reputatie 4
Badge
Bedankt!
Ben overigens wel aan het kijken om ook wat lijstjes te maken op basis van de meer dynamische gegevens, maar daar zal nog wel even tijd overheen gaan, er zijn andere prioriteiten nu. Mocht het zover komen dan meld ik me even opnieuw hier.

Mocht iemand toch gaan vragen waarom er gesloten stations op staan: die drgl-punten worden nog wel eens gebruikt voor bijvoorbeeld TVV (businzet e.d.).
Ben overigens wel aan het kijken om ook wat lijstjes te maken op basis van de meer dynamische gegevens, maar daar zal nog wel even tijd overheen gaan

Hmm, dat zou een lijstje worden van 3.030.618 rows aan mogelijke changes, en 973.935 expliciet onmogelijke changes. Misschien dat ik een lijstje op trein-niveau opstel in het binnenkort semi-openbare achterkantje van de database, want een grote lijst maken wordt totaal kansloos.
Moest toevallig aan dit lijstje denken net, zal 'm eens updaten.

http://ovtijden.com/upload/layover_20160515.txt

Geniet u ook even van Lunetten, waarvan NS zelf ook niet meer weet welke afkorting nou juist is. (Hint: utl) En ja, dit is ook een serieus Reisplanner-probleem, want op UTLN staan ook treinen gepland! Probeer maar eens een reis te plannen op 05 juni naar Lunetten!

Er staat ook een merkwaardige verzameling buitenlandse stations tussen. Wanneer kon je voor het laatst direct vanuit Nederland in bijvoorbeeld stjohp, usti, of domod komen? :? Ik hoop toch dat dat niet ook voor een eventueel in te zetten NS-bus is. :S
Nee, maar waarom zou iemand ze verwijderen als ze niemand in de weg staan 🙂
Omdat je zeker weet dat die gegevens niet gebruikt moeten worden. Als iemand het toch probeert, moet er dus als het even kan ergens een errormelding tevoorschijn komen. Voor je het weet wordt er wel een treinvervangende bus naar Ústí nad Labem (usti) in plaats van Usquert (ust) gestuurd. 😞
Ja, ik kan nu heel hard roepen dat het nooit gebeurd, maar het is recent met Lunetten nu dan toch echt gebeurd.
Reputatie 6
Badge +2
Geniet u ook even van Lunetten, waarvan NS zelf ook niet meer weet welke afkorting nou juist is. (Hint: utl) En ja, dit is ook een serieus Reisplanner-probleem, want op UTLN staan ook treinen gepland! Probeer maar eens een reis te plannen op 05 juni naar Lunetten!


Ook vreemd is dat je op de genoemde dag en tijd voor Ut - Htn met de bus zou moeten, terwijl er voor Ut - Htnc wel een trein is die in Htn stopt. Dan ligt het dus niet alleen aan verschillende afkortingen Utl/Utln.
Ook vreemd is dat je op de genoemde dag en tijd voor Ut - Htn met de bus zou moeten, terwijl er voor Ut - Htnc wel een trein is die in Htn stopt. Dan ligt het dus niet alleen aan verschillende afkortingen Utl/Utln.

Voor Ut - Htn(c) geeft de mobiele reisplanner wel de hele dag een reisadvies per trein, maar als je de stopstations openklapt, staat er in plaats van Utrecht Lunetten "$stop.station.name". Dat suggereert dat de hele dag de verkeerde afkorting is gebruikt, maar dan zou daarnaast iemand er 's-morgens en 's-avonds een stopbus in gezet moeten hebben. :?
Reputatie 6
Badge +2
Met NS Xtra krijg ik die dag niet "$stop.station.name", maar, ook bijzonder, de afkorting utln.
Wait, beter lezen Henk...
Ben inmiddels een tooltje aan het maken waarmee dit soort informatie, inclusief specifieke stations-informatie e.d., allemaal live en op basis van de meest actuele informatie te bekijken is. Details volgen later.....
Badge +3

Vraagje (omdat de site van Henk offline is), en n.a.v. https://twitter.com/Kolonel_L/status/1266438822830788608

Waarom krijg ik dit advies bij 9292 wel, maar in jullie app niet. Scheelt me een half uur.

Is de overstaptijd op Wierden echt 4 minuten / 240 seconden?

Badge +3

Oeps, meteen al antwoord van https://twitter.com/mauritswever/status/1266441496565350401

Klopt inderdaad, spoor 1 naar spoor 2 in Wierden is via de tunnel. Dus minimaal 4 minuten. In het verleden kwam Blauwnet nog wel eens aan op spoor 3, dan hoef je alleen het perron over te steken.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien is dat ook omdat je in de 3 minuten ook nog moet omchecken van Blauwnet naar NS.

Reageer