beantwoord

Overzicht sporen Utrecht Centraal

• 16 april 2017
  • 3 reacties
  • 5626 Bekeken

I.v.m. een te plannen reis wil ik een overzicht inzien van de sporen op Utrecht Centraal. Tot mijn verbazing staat op de website van de NS, dat er geen plattegrond beschikbaar is en dat voor een van de grootste en drukste stations van Nederland!
Wie kan mij vertellen of spoor 19 en 21 aan hetzelfde perron liggen? M.a.w. als ik aankom op spoor 19 kan ik dan in korte tijd (binnen 4 minuten) overstappen van de ene naar de andere trein, of moet ik via de fly over en liften naar het andere spoor?
icon

Beste antwoord door Slidestops 16 april 2017, 12:22

21 ligt naast 20 en 19 naast 18. Je zult dus inderdaad even naar boven moeten. Verder is het dicht bij elkaar, dus 4 minuten zou (als de op tijd zijn) prima moeten lukken.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
21 ligt naast 20 en 19 naast 18. Je zult dus inderdaad even naar boven moeten. Verder is het dicht bij elkaar, dus 4 minuten zou (als de op tijd zijn) prima moeten lukken.
Hallo Joost Lips, welkom op ons Serviceforum.
Het klopt inderdaad dat er op dit moment geen actuele plattegrond van dit station beschikbaar is. Dit heeft met name te maken met de verbouwingen die er gaande zijn. Ik hoop dat de informatie van Slidestops je verder heeft geholpen. Mocht dit niet het geval zijn dan hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge
Zoals Slidestops al zegt, ligt spoor 19 aan het perron naast spoor 21, je zult gebruik moeten maken van de trap naar boven, of de tunnel door naar beneden. Wel het advies om in de trein naar Utrecht (ik gok vanaf Amsterdam of Schiphol) achterin te gaan zitten, daar zit je dan het dichtst bij de trappen.

Reageer