beantwoord

P+R Eindhoven

• 15 mei 2018
  • 3 reacties
  • 206 Bekeken

Waarom is de P+R in Eindhoven zo ver weg van het station? Achter The Student Hotel ligt een braak stuk terrein (naast het station) dat een veel betere plaats is voor een P+R. Hoe snel kan dat geregeld worden?
icon

Beste antwoord door Tamzin 15 mei 2018, 09:32

Bij mijn weten heeft de gemeente Eindhoven bouwplannen voor het gebied aan de stadskant van het station. Ik vrees dat de grond daar veel te duur is om er een parkeerterrein van te maken.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Bij mijn weten heeft de gemeente Eindhoven bouwplannen voor het gebied aan de stadskant van het station. Ik vrees dat de grond daar veel te duur is om er een parkeerterrein van te maken.
Vroeger stond daar een postkantoor en had men in Eindhoven al een P + R terrein. Dat zal er ook mee te maken hebben, net als de reden die Tamzin aangeeft.
Inderdaad waren er bouwplannen, is het postkantoor verdwenen en o.a. is daardoor 'The Student Hotel' er gekomen met een flink P terrein ernaast (met vrije plaatsen en voor het hotel gereserveerde plaatsen). Maar juist achter dit hotel (dus tussen spoor en het hotel) ligt nog een mooi stuk halfverhard terrein, dat uitstekend geschikt te maken is een een P+R dat veel beter ligt dat het huidige en oude, verlaten terrein aan de Fuutlaan, dat echt veel te ver weg ligt. Die P+R wordt overigens geƫxploiteerd door Q-Park, dus qua kosten kan grond wellicht duur zijn achter het hotel, maar locatie lijkt mij voor Q-Park ook veel interessanter.

Reageer