beantwoord

P+R Enschede

• 19 december 2015
  • 11 reacties
  • 1229 Bekeken

Bij de stationsinformatie van Enschede staat dat er een P+R is (http://www.ns.nl/stationsinformatie/enschede.html) maar deze is nergens te bekennen. Wie weet waar deze P+R bij het station van Enschede is.
icon

Beste antwoord door Inge NS 30 december 2015, 17:42

Ik heb inmiddels een reactie van de locatiebeheerder ontvangen. Er is een Q-park parkeergarage in de van Loenshof, centrum Enschede, 10 minuten lopen vanaf/naar het station (maximaal dagtarief €7,50). Het P+R terrein van Enschede is bij het Transferium, heet Zuiderval en ligt ten zuiden van Enschede, bereikbaar vanaf de A35 en de Haaksbergerstraat. Volg de borden P+R Citybus Centrum. Parkeren en gratis OV naar het station kost €2,50. De bus rijdt iedere 10 minuten en doet er 7 minuten over. Er is geen P+R aan de Ruyterlaan. Ik zal daarom intern vragen of de content op de website aangepast kan worden.
Bekijk origineel

11 reacties

Goed gedaan, Inge NS. 🙂
De tekst is inmiddels aangepast op de website! 🙂
Ik heb inmiddels een reactie van de locatiebeheerder ontvangen. Er is een Q-park parkeergarage in de van Loenshof, centrum Enschede, 10 minuten lopen vanaf/naar het station (maximaal dagtarief €7,50). Het P+R terrein van Enschede is bij het Transferium, heet Zuiderval en ligt ten zuiden van Enschede, bereikbaar vanaf de A35 en de Haaksbergerstraat. Volg de borden P+R Citybus Centrum. Parkeren en gratis OV naar het station kost €2,50. De bus rijdt iedere 10 minuten en doet er 7 minuten over. Er is geen P+R aan de Ruyterlaan. Ik zal daarom intern vragen of de content op de website aangepast kan worden.
Update: ik verwacht volgende week een reactie van de locatiebeheerder van Enschede. Ik wil daarom vragen om nog even geduld te hebben.
Ik ben niet echt bekend met de situatie op Enschede en zal daarom navraag doen bij de stationsbeheerder van Enschede. Zodra ik meer weet, laat ik dat hier weten.
Reputatie 6
Badge +1
Aan de De Ruyterlaan kun je nergens parkeren. Je mag er bovendien niet eens ergens stilstaan!
De Q-park garage bestaat echter wel, tegenover het politiebureau en het (voormalig) kantoor van de regio Twente+GGD (Nijverheidsstraat/Piet Heinstraat op de kruising met de Pijpenstraat). Maar Q-park is niet bepaald goedkoop. En je krijgt in Enschede geen korting als je met de OV-chipkaart reist (zoals op sommige andere plaatsen). Daarmee is het gewoon een reguliere parkeergarage die je eventueel zou kunnen gebruiken, waarvan je er in andere steden ook dozijnen vindt. Het is dus geen P+R!
Precies Pe_pe, dat is exact hetzelfde wat ik vond en ook gezocht heb. Bij Menzis mag je niet parkeren als NS-reiziger. En inderdaad de gemeente Enschede kent de P+R op de Ruyterlaan ook niet.
Er is een P+R nabij station Enschede, deze is gelegen aan de Ruyterlaan. Het adres staat op onze website als je klikt op "Parkeer+Reis Betaald". Meer info is ook op deze pagina te vinden.
Volgens de laatstgelinkte pagina zou het om een Q-park P+R moeten gaan. Kijk je vervolgens op de site van Q-park, dan blijkt de enige Q-parklokatie in Enschede niet aan de De Ruyterlaan te zijn.

Afhankelijk van welke site je bezoekt wordt P+R de Ruyterlaan aangegeven bij de kruising met de MH Tromplaan, de kruising met de parkweg of 'nabij nummer 25' en dat is het Menzis-gebouw, dus ten noorden van het spoor. Op geen van die locaties is op google maps/streetview of openstreetmap.org een openbaar parkeerterrein te bekennen. Ook de website van de gemeente Enschede noemt geen parkeerterrein of -garage aan de De Ruyterlaan.
Er is een P+R nabij station Enschede, deze is gelegen aan de Ruyterlaan. Het adres staat op onze website als je klikt op "Parkeer+Reis Betaald". Meer info is ook op deze pagina te vinden.
Wat gek dat dit wel bij de stationsinformatie staat... Kan deze foutieve info dan weggehaald worden?
Reputatie 6
Badge +1
Er is geen P+R bij het station van Enschede. Er is in elk geval een P+R bij de Zuiderval, bij de afrit van de A35. Maar dat is bepaald niet bij het station. In het brede gebied rond het station geldt overal betaald parkeren.

Reageer