beantwoord

p+r gratis gebruiken

• 10 september 2018
  • 3 reacties
  • 214 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hoi ik wil graag gebruik maken van de p+r breukelen of weesp die zijn geloof ik allebei gratis. Dat zal middenin de nacht zijn dat ik mijn auto daar neerzet, omdat mijn vlucht vanaf Schiphol vroeg vertrekt. Nu zullen daar vrienden van mij mij komen ophalen, die dus vanuit ander deel van het land komen en mij het laatste stukje meenemen naar Schiphol met de auto. Als ik terugkom zal ik misschien de trein nemen vanaf Schiphol weer terug. Maar kan ik dan gratis gewoon parkeren? Ook al gebruik ik maar misschien 0 of 1 x van de 7 dagen dat ik mijn auto daar zal parkeren het ov.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 10 september 2018, 21:45

Goedenavond kimrc en welkom bij de NS Community!

Zowel bij station Breukelen als bij station Weesp zijn er volledig gratis P+R terreinen, waar je dus kosteloos je auto kunt parkeren. Ik kan zelf ook geen limiet vinden van hoe lang een auto daar maximaal geparkeerd mag worden. Voor zover ik kan vinden zie ik dus ook niet waarom jouw plan niet zou kunnen.

Wel wil ik aangeven dat beide terreinen niet in het beheer zijn van de NS, dus kan ik moeilijk uitsluitsel geven op je vraag. Als je het echt 100% zeker wilt weten kun je contact op nemen met de respectievelijke gemeenten.
Bekijk origineel

3 reacties

Goedenavond kimrc en welkom bij de NS Community!

Zowel bij station Breukelen als bij station Weesp zijn er volledig gratis P+R terreinen, waar je dus kosteloos je auto kunt parkeren. Ik kan zelf ook geen limiet vinden van hoe lang een auto daar maximaal geparkeerd mag worden. Voor zover ik kan vinden zie ik dus ook niet waarom jouw plan niet zou kunnen.

Wel wil ik aangeven dat beide terreinen niet in het beheer zijn van de NS, dus kan ik moeilijk uitsluitsel geven op je vraag. Als je het echt 100% zeker wilt weten kun je contact op nemen met de respectievelijke gemeenten.
Reputatie 7
Badge +3
Bij de gratis P+R-terreinen heb ik nog nooit gezien dat er tijdbeperkingen zijn. Je loopt wel iets meer risico op inbraak of andere schade. Er is bij de gratis terreinen vaak geen cameratoezicht en de verlichting is ook niet optimaal. Een gemeente moet het maar net als prioriteit zien en er geld en moeite in willen steken.
Reputatie 4
Van Breukelen heb ik ervaring om daar te carpoolen naar Schiphol. Over het algemeen zullen daar 24/7 auto's geparkeerd staan, maar het blijft een onbewaakt terrein.

Reageer