beantwoord

Paaltje inchecken defect

• 23 december 2019
  • 20 reacties
  • 432 Bekeken

Goedemorgen,

Het is niet mogelijk om in te checken op perron 2 op station Rilland-Bath. Kan hier naar worden gekeken? 

icon

Beste antwoord door Danny NS 23 december 2019, 08:11

Hoi HennyL, welkom bij de NS Community!

Ik zie dat we geen verbinding kunnen krijgen met dit paaltje. Het is inmiddels bekend en zal zo snel mogelijk worden verholpen, bedankt voor je melding.

Bekijk origineel

20 reacties

Hoi HennyL, welkom bij de NS Community!

Ik zie dat we geen verbinding kunnen krijgen met dit paaltje. Het is inmiddels bekend en zal zo snel mogelijk worden verholpen, bedankt voor je melding.

Goedemorgen,

Het incheckpaaltje is nog steeds buiten werking. Een alternatief is om in te checken bij een ander paaltje aan het begin van het perron.Toch zou het handig zijn dat beide paaltjes werken.

Ik heb het nogmaals gecontroleerd en volgens onze informatie werken alle paaltjes op station Rilland-Bath correct. Alle drie hebben in het afgelopen kwartier meerdere transacties gehad. Wellicht dat er eerder vanochtend toch weer iets aan de hand was, maar dat is momenteel dus verholpen.

Bedankt voor het controleren. Dan moet het probleem opgelost zijn. Vanochtend stond de datum van het paaltje nog op 20 december,

Badge +3

Volgens mij hadden we daar gisteren op Twitter nog een discussie over. 

NS (webcare) wilde een nummer, maar als het er maar twee kunnen zijn (met de beschrijving ‘spoor 2, die het verste vanaf straat X’) erbij moet het toch lukken, of stuur gewoon iemand langs die er even naar kijkt. Het was/is deze:

Nee, dat nummer willen we weten! Waar staat dat dan? Op kniehoogte in een vierkantje, dus C2 of zoiets.

Ondertussen kunnen ze precies zien welk welk paaltje transacties accepteert dus onnodig zoekwerk voor de reiziger.

Maar als hij zo werkt op 1-1-2020 rond 18:00 dan zal het wel goed zijn, toch?

https://twitter.com/Kevinnnet/status/1212426169095741450

Hij accepteert transacties (dus werkt!), maar als je dan in/uitcheckt (ding zegt piep en vindt het allemaal oké) en welke gevolgen dat heeft voor je reishistorie en eventuele kosten vergeten we maar even.. Die kan je terugvragen via de Klantenservice.

Op 26-12-2019 om 11:14 zegt ^NK van webcare trouwens:

Ik zie inderdaad dat deze paal in storing staat. Dit is dus bij ons bekend en zal worden opgelost. Sorry voor het ongemak.

DAN IS TOCH (excuses voor Caps..) toch al lang f^$#ing bekend welke het is, en waarom moet iemand dan toch nog het nummer gaan zoeken?

De kans is niet ondenkbaar klein dat het om precies hetzelfde ding gaat… daar in Rilland-Bath.

Het is inderdaad het makkelijkste als we een nummer hebben (als die in eerste instantie al bekend was), maar met een ander programma kunnen we dat inderdaad ook wel uitvogelen als het er maar 2 zijn. Bij meerdere paaltjes op 1 plek wordt dat lastiger.

Vreemd dat de datum is blijven hangen. Ik ben inderdaad benieuwd naar de consequenties hiervan. Jij hebt niet toevallig geprobeerd in te checken, @Robert B of @HennyL?

Ik zie dat er 2 paaltjes op spoor 2 zijn in Rilland-Bath. Namelijk 1 bij toegang vanaf de overweg en 1 bij de toegang vanaf de parkeerplaats. I.o.m. Danny ben ik er inmiddels achter dat eerder het paaltje op rood stond en wij dus weten dat hier al naar gekeken wordt. In dit geval zijn de paaltjes allemaal groen, omdat het inchecken wel weer lukt. Echter is de verkeerde tijd op het paaltje nog niet bekend. Daarom zou ik toch graag willen weten aan welke kant van het perron dit paaltje stond, met de verkeerde tijd. Ik kan geen geschiedenis van acties zien, helaas.

Het paaltje staat rechts naast het trapje als je vanaf de parkeerplaats via het trapje naar het perron loopt. Maandag moet ik weer inchecken en zal mijn ervaring weer doorgeven.

Dan weet ik nu welke het is en zal ik dit defect doorgeven! Bedankt!

Edit; Inmiddels is bekend dat het netwerk weer was hersteld, maar dat de paal uit de running is gehaald. Op die manier kan het paaltje vanaf een afstand niet meer worden bediend. Er is een team bezig meer informatie in te winnen wat betreft de oplossing en de registratie van de check-in en -out's. 

Er wordt tevens een monteur aangestuurd om ter plekke pools hoogte te gaan nemen. Wordt dus vervolgd.

Badge +3

Bedankt, ikzelf ben er al een tijdlang niet geweest omdat die ene iemand die ik daar kende er al lang niet meer woont :joy:

Inmiddels is de monteur langs geweest. Het paaltje is in goede orde gereset en weer terug in bedrijf.

Bedankt. Vanochtend kon ik weer inchecken. Datum en tijd staan juist.

Fijn! Excuses voor het ongemak HennyL.

Op station Voorhout is een defect incheckpaaltje aan de kant waar de treinen richting Haarlem rijden, eerste paal vanaf de Spoorovergang. Zou dit doorgegeven kunnen worden? Er zijn al super weinig paaltjes op dit station. Dus overlast is daardoor groot. Alvast dank!!

Hallo Willemijnjansen, welkom op de NS Community!

Goed dat je het meldt! Deed het paaltje helemaal niets of was alleen het scherm defect? Ik zie dat alle 8 palen op het moment wel werken. Voor de zekerheid zal ik je melding wel even doorgeven. Hopelijk werkt alles snel weer!

Het paaltje ziet eruit alsof het werkt, maar er gebeurt niets als het pasje ertegenaan gehouden wordt. Dit is sinds maandag in ieder geval. Hele rijen reizigers moeten naar een paal een heel eind verderop. Zou fijn zijn als hij gemaakt wordt.

@Willemijnjansen Ik kan alleen helaas niet goed zien welk paaltje waar staat. Weet je toevallig het nummer (dat staat op het paaltje zelf). De opties bij spoor 1 zijn: CIC655001, CIC655003, CIC655005 en CIC655007.

Daar kan ik einde dag achterkomen als ik weer uit de trein stap. 

Super! Alvast bedankt!

Hij doet het weer!

Reageer