beantwoord

Papieren kaartje voor buitenlandse toerist

• 18 juni 2015
  • 3 reacties
  • 244 Bekeken

Hoe komt mijn Australische nicht morgen het station hier uit? Ze reist met een papieren retourtje wat ze aan het loket koopt en hoeft niet in en uit te checken is haar verteld en toen ik vorige maand haar kaartje zag zat er ook geen incheckmogelijkheid op.
Hier is alles afgesloten met poortjes.
Wat is de oplossing? Keihard samen, als ik uitcheck, erdoorheen gaan?
icon

Beste antwoord door Thom 18 juni 2015, 22:51

Ze moet met een papieren kaartje - er zit een chipje in - wel degelijk in- en uitchecken. Heeft ze een e-ticket (in de vorm van een vel A4) dan kan ze de poortjes openen met de vierkante barcode onderaan. Uw 'oplossing' is dus nergens voor nodig ;-)

Strikt genomen is het poortje openen met de e-ticket geen in- of uitchecken, je opent alleen het poortje. Mogelijk zit daar wat verwarring.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ze moet met een papieren kaartje - er zit een chipje in - wel degelijk in- en uitchecken. Heeft ze een e-ticket (in de vorm van een vel A4) dan kan ze de poortjes openen met de vierkante barcode onderaan. Uw 'oplossing' is dus nergens voor nodig ;-)

Strikt genomen is het poortje openen met de e-ticket geen in- of uitchecken, je opent alleen het poortje. Mogelijk zit daar wat verwarring.
Ja dat mag de NS dan wel wat duidelijker communiceren als reizigers dat vragen want in en uitchecken is gelijk aan poortjes openen bij de incidentele treinreiziger.
Reputatie 1
Badge
Overigens: als die kennis toevallig uit MELbourne of SYDney komt, dan zou ze het moeten weten/kennen, want MyKey werkt daar precies hetzelfde!

Reageer