beantwoord

Parkeergarage Sittard (Q-park)

Gisteren geparkeerd en gereisd met ov chipkaart. Bij terugkomst betaald 7,82€ i.p.v. 3,39€ zijnde korting welke niet verrekend werd met mijn ov kaart. Na tel. Met ****** van Qpark kreeg ik te horen dat NS hiervoor aansprakelijk is en niet Qpark. Vandaar mijn vraag waar kan ik het verschil terugkrijgen?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 14 augustus 2015, 11:47

Heb je ondertussen een reactie gekregen TS?

Ik heb intussen ook met QPark geschakeld en het is mij duidelijk, wat Michiel ook aangeeft, dat er te Sittard wél korting verkregen kan worden. Sittard heeft wel een uitzondering. Dit is de enige P+R waar je ook nog een ticket kunt kopen. Je scant dan bij de kaartautomaat je ov-chipkaart. Normaal gesproken geef je bij het inrijden pinpas of creditcard in en scan je bij uitrijden je ov-chipkaart én pinpas of creditcard. Wellicht was de procedure niet helemaal duidelijk? Voor mij is het bijvoorbeeld ook nieuw, maar ik werk natuurlijk ook voor NS en niet voor QPark :8

Bekijk origineel

14 reacties

Ansjeadje schreef:

Gisteren geparkeerd en gereisd met ov chipkaart. Bij terugkomst betaald 7,82€ i.p.v. 3,39€ zijnde korting welke niet verrekend werd met mijn ov kaart. Na tel. Met ****** van Qpark kreeg ik te horen dat NS hiervoor aansprakelijk is en niet Qpark. Vandaar mijn vraag waar kan ik het verschil terugkrijgen?

Dat probleem ben ik eerder bij een reiziger tegengekomen. Deze reizigers waren met zijn tweeen en de ene OV-chipkaart werd niet gelezen voor de korting en de andere wel. Het ligt aan de automaat en vraag me af wat NS met de betaalapparaten te maken heeft van Q-park, maar misschien dat een moderator daar wat meer over kan vertellen. Ik hoop dat u snel geholpen kan worden.
Welkom op het NS Serviceforum Ansjeadje. Wat vervelend dat je rekende op korting, maar dat niet kreeg. Wellicht kan ik het één en ander verduidelijken door het geven van achtergrondinformatie. Daaruit blijkt in ieder geval dat je in Sittard niet met korting kan parkeren n.a.v. het hebben van een (in- en uitgecheckt) NS vervoerbewijs.

Voor wie

Korting op parkeertarief Q-Park P+R terrein :

Voor treinreizigers:
die op de dag van parkeren op het Q-Park P+R terrein heen en weer gereisd hebben met de NS door in en uit te checken met de OV-chipkaart.
die reizen met een persoonlijke, anonieme of eenmalige OV-chipkaart en daarmee hebben in- en uitgecheckt.
die hun auto willen parkeren op het NS-station in:
Alkmaar, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam Lelylaan, Apeldoorn, Assen, Bergen op Zoom, Beverwijk, Boxtel, Breda, Den Haag Laan van NOI, Deventer, Dordrecht, Duivendrecht, Eindhoven, Gorinchem, Gouda, Groningen, Heemstede-Aerdenhout, Heerenveen, Heerlen, Helmond, Hengelo, 's-Hertogenbosch, Hilversum, Leeuwarden, Maastricht, Middelburg, Naarden-Bussum, Nijmegen, Oisterwijk, Oss, Roermond, Roosendaal, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Valkenburg, Venlo, Weert, Woerden of Zaandam.

Ps: Verzoeken tot restitutie worden niet door NS Klantenservice in behandeling genomen.
Helaas zei genoemde persoon dat het wel van NS was, zijn procedure door zijn chef doorgegeven volgens hem.heb inmiddels qpark voor een koude douche genomineerd bij tros radar had het ook met nog een andere ov kaart geprobeerd, waarbij het niet lukte.

Voor wie

Korting op parkeertarief Q-Park P+R terrein :

Voor treinreizigers:
die op de dag van parkeren op het Q-Park P+R terrein heen en weer gereisd hebben met de NS door in en uit te checken met de OV-chipkaart.
die reizen met een persoonlijke, anonieme of eenmalige OV-chipkaart en daarmee hebben in- en uitgecheckt.
die hun auto willen parkeren op het NS-station in:
Alkmaar, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam Lelylaan, Apeldoorn, Assen, Bergen op Zoom, Beverwijk, Boxtel, Breda, Den Haag Laan van NOI, Deventer, Dordrecht, Duivendrecht, Eindhoven, Gorinchem, Gouda, Groningen, Heemstede-Aerdenhout, Heerenveen, Heerlen, Helmond, Hengelo, 's-Hertogenbosch, Hilversum, Leeuwarden, Maastricht, Middelburg, Naarden-Bussum, Nijmegen, Oisterwijk, Oss, Roermond, Roosendaal, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Valkenburg, Venlo, Weert, Woerden of Zaandam.

Ps: Verzoeken tot restitutie worden niet door NS Klantenservice in behandeling genomen.[/quote]
Dan lijkt het er sterk op dat je van Q-Park foutieve informatie hebt gekregen. Wellicht heeft het zin nog een keer met ze te sparren, ik kan in ieder geval niets voor je betekenen.
@Klaas-Jan

Is dat sinds kort dat Sittard niet meer meedoet? Het is zeker een half jaar geleden dat het wel kon. Ben toch wel ff benieuwd, want ik heb er toen zelf bijgestaan.
Ik zal volgende week tijdens kantooruren Q-Park eens bellen
Dan zal ik als ik weer eens oversta in Sittard eens kijken wat er precies op de betaalautomaat staat. Kan ff duren voor ik er weer ben.
Klaas-Jan NS schreef:

Daaruit blijkt in ieder geval dat je in Sittard niet met korting kan parkeren n.a.v. het hebben van een (in- en uitgecheckt) NS vervoerbewijs.

De website van Q-Park laat anders weten, dat je met een OV-Chipkaart
in Sittard gewoon 56% korting krijgt op het parkeertarief.

Heb inmiddels een mail naar Qpark gestuurd en wacht op hun bericht terug.
Heb je ondertussen een reactie gekregen TS?

Ik heb intussen ook met QPark geschakeld en het is mij duidelijk, wat Michiel ook aangeeft, dat er te Sittard wél korting verkregen kan worden. Sittard heeft wel een uitzondering. Dit is de enige P+R waar je ook nog een ticket kunt kopen. Je scant dan bij de kaartautomaat je ov-chipkaart. Normaal gesproken geef je bij het inrijden pinpas of creditcard in en scan je bij uitrijden je ov-chipkaart én pinpas of creditcard. Wellicht was de procedure niet helemaal duidelijk? Voor mij is het bijvoorbeeld ook nieuw, maar ik werk natuurlijk ook voor NS en niet voor QPark :8
Goedemorgen, ik heb idd van qpark de toezegging dat ze het geld terug zullen storten, is (nog) niet gebeurd. In Sittard moet je bij de betaalautomaat je ov kaart scannen dan krijg je de korting, maar die ov kaart(en) werken niet goed bij die automaat. Heb al van meerdere mensen gehoord dat het niet goed werkt.
Bedankt voor de moeite.
Dat de OV-kaarten in Sittard slecht worden gelezen kan ik dus ook beamen. Hoop dat men daar snel wat aan zal doen.

Edit: geldt bij parkeergarage
Loes, bedoel je niet de OV-Chiplezers bij de Q-Park parkeergarage in Sittard?
Voor de parkeergarage he, niet de poortjes. Het probleem wat TS aangeeft.

Reageer