beantwoord

Parkeren bij P&R met dagkaart uit automaat

• 6 maart 2015
  • 8 reacties
  • 1293 Bekeken

Kan ik ook met korting parkeren op een P&R parkeerplaats bij een station indien ik reis met een dagkaart uit de automaat?
icon

Beste antwoord door Herman NS 6 maart 2015, 16:18

Beste Paul55,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik moet bekennen dat dit een goede vraag is, waar ik niet direct het antwoord op wist. Om die reden heb ik contact opgenomen met Q-park.

Je kunt met een eenmalige chipkaart korting krijgen bij Q-park. Wel is het verplicht om diezelfde dag in- en uit te checken bij NS. Ook kun je met bepaalde acties korting krijgen bij Q-park. Hierbij dien je ook in- en uit te checken en dient het product voorzien te zijn van een chip. Als het product een Aztec code (barcode) heeft, zal er geen korting worden gegeven bij Q-park. Hierbij kun je dus denken aan internationale e-tickets of actiekaartjes zonder chip.

Het topic heb ik naar het subforum 'op het station' verplaatst om de vindbaarheid te vergroten voor andere gebruikers van het forum.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

8 reacties

Badge
Volgens deze posting is dat niet het geval. Dat verbaast mij, omdat een 'dagkaart' ook een ov-chipkaart is waarmee je moet in- en uitchecken. Het enige dat de parkeerautomaat controleert, is of je die dag hebt in- en uitgecheckt bij NS. Het lijkt mij dat dat ook moet kunnen bij een eenmalige ov-chipkaart...
Het gaat niet om een Q-park parkeerplaats, maar een een parkeerplaats die de gemeente Rotterdam beheert/van is,
(P&R Rotterdam Alexander).
Ik weet dat het met de kaarten van Blokker/Hema en Kruitvat niet mogelijk is.
Badge
Ik denk dat het geen verschil maakt dat het geen P+R is die bij Q-park in beheer is.

Kaarten van Blokker e.d. zijn tegenwoordig ook eenmalige ov-chipkaarten. Als die niet werken, zal een 'gewone' eenmalige ov-chipkaart ook niet werken.
Ben benieuwd naar het antwoord van een NS operator.
Beste Paul55,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik moet bekennen dat dit een goede vraag is, waar ik niet direct het antwoord op wist. Om die reden heb ik contact opgenomen met Q-park.

Je kunt met een eenmalige chipkaart korting krijgen bij Q-park. Wel is het verplicht om diezelfde dag in- en uit te checken bij NS. Ook kun je met bepaalde acties korting krijgen bij Q-park. Hierbij dien je ook in- en uit te checken en dient het product voorzien te zijn van een chip. Als het product een Aztec code (barcode) heeft, zal er geen korting worden gegeven bij Q-park. Hierbij kun je dus denken aan internationale e-tickets of actiekaartjes zonder chip.

Het topic heb ik naar het subforum 'op het station' verplaatst om de vindbaarheid te vergroten voor andere gebruikers van het forum.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Beste Herman,
Zoals ik al schreef het gaat niet om Q-park. :?Maar om een P&R parkeerplaats van de gemeente Rotterdam.
(P&R bij NS station Rotterdam-Alexander)
Ik wacht uw reactie af.
Badge
Dat maakt niet uit. Het is NS die de korting aanbiedt / regelt. Welk bedrijf o.i.d. het terrein beheert, maakt voor de reiziger niet uit.
Jawel dat maakt wel uit. De gemeente en de NS hebben een convenant(waarschijnlijk) gesloten.

Reageer