Parkeren bij station Amsterdam Sloterdijk

Ik wil regelmatig mijn minder valide oude zus van 89 van de trein halen met de auto. Station Sloterdijk is met auto onbereikbaar.
Op het gevaar af van een bekeuring ga ik met de auto staan op het busstation. Belachelijk dat je niet iemand voor de deur van het station kan ophalen of afzetten!

11 reacties

Welkom op het forum henky!

Bij elk station is er parkeergelegenheid. Bij station Amsterdam Sloterdijk kan dat op een P+R terrein. Het gaat hier wel om betaald parkeren.

P.s. Ik heb je forum verplaatst naar het subforum Op het station en de titel om de vindbaarheid te vergroten.
Uiteraard is bij elk station een parkeergelegenheid en bij Sloterdijk een P+R terrein.
Dat was mijn klacht ook niet.
Je kunt bij Sloterdijk met auto niet even iemand afzetten die slecht ter been is en niet 50 meter kan lopen.
Gewoon even stoppen voor de hoofdingang en iemand laten uit- of instappen. Simpel dus!
Kan niet, mag niet! Vorig jaar kon men tenminste nog met de auto voor de ingang zijvleugel komen (spoor 9 + 10) kan nu ook niet meer. Slechte zaak, NS!
Henky
Reputatie 4
Badge
Maar als die 100 meter van de K+R strook aan de Radarweg naar ingang station niet lukt. Hoe komt ze dan vanaf de ingang van het station bij haar trein en op een ander station weer bij de auto?
Is het geen alternatief dat uw zuster op een ander station in-/uitstapt waar uw wel met de auto vlak bij de ingang c.q. het perron kunt komen?
Of is zij uitsluitend aangewezen op Sloterdijk?
Lelylaan, Halfweg of zelfs Zuid zouden misschien een alternatief kunnen zijn?
Er was altijd een klein parkeer / stop plaatsje bij de zijvleugel, dit moest weg om onverklaarbare reden.
Is betegeld voor voetgangers. Zij komt van Purmerend, spoor 9 of 10 dus de zijvleugel die separaat is gesitueerd, direct voor de in-/uitgang kon je even wachten. Nee....weg er mee.... rekening houden met ouderen of minder validen....waarom toch? Niet zo zeuren.
Wij wonen vlak bij Station Sloterdijk. Overigens hoor ik die klacht ook van andere buurtgenoten hier in A'dam-Slotermeer. De opmerking van Hertog, zoek een ander station is goed bedoeld maar eigenlijk van de gekke. Is het station er niet voor de reiziger? Wie bedenkt nou deze verandering, NS of gemeente?
En: Gert-Jan G: Fijn dat u zo goed 100 meter kunt lopen, houwen zo (niet oud of minder valide worden!)
Ook wij zijn het geheel eens met Henky, Sloterdijk station is heel onvriendelijk als het gaat om reizigers even af te zetten voor de stationshal. Vergelijk dit eens met Schiphol, vele malen groter. Maar daar kun je passagiers
gewoon met bagage en al even afzetten voor de ingang. Wij hebben hier al eerder over geklaagd maar zoals gewoonlijk krijg je nietszeggende ambtelijke antwoorden.
Dit is helaas niet alleen bij station Sloterdijk, waar we met een invalide wel eens een half uur bezig zijn geweest om die in de auto te krijgen. Gewoon illegaal over de stoep gereden.
Bij station Lelylaan is nu hetzelfde gebeurd, de voorrijdstrook is verdwenen, de fietsen mogen dichtbij het station komen maar de invaliden moeten daar ver voorbij om een auto te kunnen bereiken.
Het is blijkbaar beleid, behoorlijk asociaal beleid ook.
NS verwijst naar anderen en neemt zelf geen verantwoordelijkheid.
Er komt ook geen systeem met rolstoelen oid voor in de plaats.
Reputatie 4
allesbestaatal schreef:

Dit is helaas niet alleen bij station Sloterdijk, waar we met een invalide wel eens een half uur bezig zijn geweest om die in de auto te krijgen. Gewoon illegaal over de stoep gereden.
Bij station Lelylaan is nu hetzelfde gebeurd, de voorrijdstrook is verdwenen, de fietsen mogen dichtbij het station komen maar de invaliden moeten daar ver voorbij om een auto te kunnen bereiken.
Het is blijkbaar beleid, behoorlijk asociaal beleid ook.
NS verwijst naar anderen en neemt zelf geen verantwoordelijkheid.
Er komt ook geen systeem met rolstoelen oid voor in de plaats.

Vervelend om te lezen, herken dit niet direct bij stations in het zuiden/zuidwesten (misschien Breda?), zo te lezen zijn dit allemaal Amsterdamse stations, misschien ook eens contact opnemen met de gemeente amsterdam en evt de lokale media/ politiek voor dit probleem.
Een Kiss and Ride zone lijkt me vrij belangrijk voor een station naast goede langparkeerplekken.
Hier staat een plattegrond van station Sloterdijk:
http://www.ns.nl/binaries/_ht_1450949034912/content/assets/ns-nl/stationsinformatie/stationsplattegronden/ass.pdf
Het lijkt erop dat er aan de noordkant van het station, naast de P+R aan het de Piarcoplein, een halen/brengen gedeelte is?
(Tenzij de NS bedoelt dat hier mensen op de stoep mogen zwaaien naar mensen in de auto, er zit helaas geen legenda van de icoontjes bij de plattegrond)
Daar lijkt het inderdaad op zaipie. Ik heb het even nagevraagd en je kan hier inderdaad even kortstondig stilstaan om iemand af te zetten.
Mooi zo!
Hopen dat Henky en zijn zus dit nog zien voor de volgende keer dat zij op het busstation gaan staan! 😉

Reageer