beantwoord

Parkeren probleem voor bakfiets op station amsterdam lelylaan

• 9 februari 2015
  • 2 reacties
  • 222 Bekeken

Morgen was ik verteld door NS medewerkers dat ik kan niet op mijn normale plek de bakfiets parkeren.
Rede was dat mijn bakfiets, die naast geparkeerde fietsen stonden netjes op het rij, was ter vlakbij een ingang/uitgang. De 'nieuwe plek' is redelijk onduidelijk, het is niet gemarkeerd als alleen voor snorfietsen/bakfiets die hebben meer ruimte nodig, en verder mijn bakfiets nu niet gedekt is. Het is niet een optie om een regenhoes te gebruiken want dat is zo vaak gestolen en omhandig mee te nemen. Begripelijk dat NS wil het parkeerruimte netjes blijven maar handig voor alle reizigers een prettig parkeer plek kunnen vinden. Er zijn heel veel nieuwe plekken voor fietsers bij het oude station maar niets allen voor bakfietsen. Zou wel prettig zijn als je kun een handvol plekken makken die duidelijk alleen voor brom/snor fietsers/bakfietsen zijn.
icon

Beste antwoord door Thijs NS 9 februari 2015, 18:49

Er is daar inderdaad beperkte ruimte. Ik neem aan dat het om een grote bakfiets gaat, dus met drie wielen? Ik kan even aangeven bij de locatiebeheerder dat je behoefte hebt aan betere (overdekte) stalling.
Bekijk origineel

2 reacties

Een bakfiets parkeren op station Lelylaan is daar altijd een gedoe geweest heb ik eerder gehoord op AT5 of gelezen in Het Parool. Genoeg ruimte is daar gewoon niet. Wel op station Sloterdijk. Men word geadviseerd geen bakfietsen en brom-en snorfietsen daar te stallen. Je kan ook voor kiezen om een gewone fiets te nemen naar station Lelylaan. Eventueel kan je daar ook gebruik van maken van de tram 1 en 17.
Er is daar inderdaad beperkte ruimte. Ik neem aan dat het om een grote bakfiets gaat, dus met drie wielen? Ik kan even aangeven bij de locatiebeheerder dat je behoefte hebt aan betere (overdekte) stalling.

Reageer