Parkeren station Beilen

• 17 november 2017
  • 4 reacties
  • 1045 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Tip, let op bij het parkeren bij het station Beilen. Gisteren werden ik en nog enkele treinreizigers bij terugkomst bij de auto geconfronteerd met een bekeuring vanwege foutief parkeren. Wat is er gebeurd. Gisterochtend was de parkeerplaats bij het station in Beilen vol. Meerdere personen zochten gehaast nog een parkeerplek om de trein op tijd te halen. Aan de weg bij de parkeerplaats is een strookje groen, een voetpad en fietspad. Meerdere reizigers plaatsen hun auto op het strook je groen en op een klein gedeelte van het voetpad. Het voetpad gelegen op een industrieterrein wordt bijna niet gebruikt. Het bekeuren is wel een vrij zware straf voor reizigers die nergens anders in de directe nabijheid van het station hun auto kunnen parkeren. Een waarschuwing was wel net zo netjes geweest.
Verzoek aan de NS, maak duidelijk aan de reizigers/parkeerders dat parkeren daar problemen oplevert. Wellicht kan de NS ook nog iets betekenen voor degenen die een boete vanwege "fout" parkeren hebben ontvangen?

4 reacties

Reputatie 7
Iedereen die auto rijdt hoort zijn rijbewijs te hebben en die horen er voor te zorgen dat ze op de hoogte zijn van de verkeersregels. Ik denk dat de NS daar weinig mee te maken heeft.
Reputatie 7
Badge +3
Het is natuurlijk niet de taak van NS om verkeersborden te plaatsen of parkeerboetes te betalen. U kunt mijns inziens beter bij de gemeente aankloppen.

Parkeren op het voetpad onder het mom van "het wordt weinig gebruikt" is natuurlijk sowieso niet toegestaan.
Reputatie 7
Badge
Ja dat is waar. Iedereen met een rijbewijs weet dat je niet mag parkeren op de stoep, en dat je risico loopt op een boete als je dat wel doet.
Bedankt voor uw bijdrage, Drenthe.

Wellicht een idee voor de gemeente/NS te monitoren hoe vaak het voorkomt dat dit parkeerterrein vol is? Lijkt me niet de bedoeling dat je mensen wegjaagt van het ov door de auto 80 kilometer verderop te moeten parkeren...

Reageer