beantwoord

pas op! Glad perron Alkmaar

• 2 december 2019
  • 8 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 5

Vanmorgen om 7.20 de trein genomen vanaf Alkmaar Noord naar Alkmaar om daar over te stappen op de spits trein naar Haarlem. Eenmaal aangekomen op Alkmaar, was het perron spekglad! Omdat de trein vanuit Alkmaar Noord wordt gecombineerd op Alkmaar, stopt deze vrij ver van de overkapping. Voor me stapte een vrouw uit en die gleed zo uit en door op het perron. Diverse mensen glibberden over het perron naar de spitstrein aan de "overzijde" (ze staan dus niet tegenover elkaar). Een enkeling viel.

Het was behoorlijk gevaarlijk en viel me op dat de blindgeleide strepen (heet dat zo) ook niet gestrooid waren. Ik heb op het perron een perronleider (denk ik) gesproken en dit doorgegeven. Ze zijn er mee bezig. Maar dit had al eerder opgemerkt moeten zijn. Op Alkmaar Noord was ik het hele perron over gelopen en daar was het niet glad.

icon

Beste antwoord door Jeroen 2 december 2019, 10:15

Lies87, normaal wordt dit al in de avond/nacht gestrooid en blijkbaar is er iets niet goed gegaan dat het zo glad was. Goed dat je het gemeld hebt.

Bekijk origineel

8 reacties

Badge

Lies87, normaal wordt dit al in de avond/nacht gestrooid en blijkbaar is er iets niet goed gegaan dat het zo glad was. Goed dat je het gemeld hebt.

Bedankt voor de melding Lies87. Ik ga dit kenbaar maken bij de betreffende afdeling. Het is natuurlijk alles behalve wenselijk dat er een gevaarlijke situatie ontstaat op het station.  

Reputatie 5

Ik was blij dat het hele perron op Alkmaar Noord goed gestrooid was. Vandaar mijn verbazing dat dat op het drukkere Alkmaar niet zo was. Ze gingen het alsnog oplossen dus hopelijk zijn er geen ongelukken gebeurd :)

Reputatie 6

Die strepen heten glindegeleidelijnen, of geleidelijnen.

Reputatie 7
Badge +3

Nu waren het meer blij dat ik glij lijnen :rofl:

Reputatie 5

Oeps, markeer ik zo het antwoord van @virm als beste antwoord. In mijn enthousiasme dat ik weet wat de strepen zijn, klikte ik verkeerd...

Haha, geen probleem! Heb het ge-'onmarkeerd’. :slight_smile:

Reputatie 6

@Lies: haha, leuk dat je enthousiast wordt van mijn antwoord!

@Momo: dat worden ze pas echt als ze van staal of metaal zijn. Die heb je op enkele plekken in het land. :P

Reageer