beantwoord

Passage-toegang Sittard

• 28 juni 2014
  • 3 reacties
  • 517 Bekeken

Per 9 Juli gaan alle poortjes dicht. Hoe kan ik voor station Sittard een 'passage -toegang' krijgen als ik alleen van de ene kant van het station naar de andere kant van het station moet zijn.??????????????????
icon

Beste antwoord door Hertog 28 juni 2014, 13:10

Per 9 Juli gaan alle poortjes dicht. Hoe kan ik voor station Sittard een 'passage -toegang' krijgen als ik alleen van de ene kant van het station naar de andere kant van het station moet zijn.??????????????????

Het is een groot misverstand dat de poortjes per 9 juli dicht gaan.

De papieren kaartjes worden per die datum afgeschaft en vervangen door wegwerpkaartjes met daarin een chip waarmee op die 82 stations die met poortjes zijn (of worden) uitgerust de poortjes kunnen worden geopend.

Op dit moment zijn op 5 stations de poortjes op proef tijdens de spitsuren geheel gesloten. Medewerkers van NS zijn daarbij aanwezig om reizigers met problemen (of zonder OV-chipkaart) te helpen.

Deze proef duurt vooralsnog tot augustus.

En pas in het najaar gaat NS beginnen om gefaseerd poortjes te sluiten.

Niet ineens alle poortjes op alle stations dicht, maar geleidelijk aan telkens een paar stations, waarbij in eerste instantie voor alle zekerheid tijdelijk nog 1 poortje open zal blijven.

Wees dus gerust, wat de poortjes in Sittard betreft verandert er op 9 juli helemaal nog niets.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er zou voor het einde van 2014 een oplossing komen...

Als u een ov-chipkaart heeft, kunt u inchecken bij het binnengaan bij de poortjes en na het doorlopen van het station weer uitchecken als u het station verlaat. Dat kost per saldo niks en is volkomen legaal. Per 9 juli gaan lange alle poortjes nog niet dicht, de meeste blijven nog open. Geleidelijk gaan ze wel dicht. Maar als u er zich op deze wijze op voorbereidt, komt u altijd door een gesloten poortje.

OV-chipkaarten kunt u momenteel voor 2 euro kopen.

Het is een groot misverstand dat de poortjes per 9 juli dicht gaan.
De papieren kaartjes worden per die datum afgeschaft en vervangen door wegwerpkaartjes met daarin een chip waarmee op die 82 stations die met poortjes zijn (of worden) uitgerust de poortjes kunnen worden geopend.

Op dit moment zijn op 5 stations de poortjes op proef tijdens de spitsuren geheel gesloten. Medewerkers van NS zijn daarbij aanwezig om reizigers met problemen (of zonder OV-chipkaart) te helpen.

Deze proef duurt vooralsnog tot augustus.
En pas in het najaar gaat NS beginnen om gefaseerd poortjes te sluiten.
Niet ineens alle poortjes op alle stations dicht, maar geleidelijk aan telkens een paar stations, waarbij in eerste instantie voor alle zekerheid tijdelijk nog 1 poortje open zal blijven.

Wees dus gerust, wat de poortjes in Sittard betreft verandert er op 9 juli helemaal nog niets.
Hallo mmfvandrunen, goed dat je dit navraagt op het NS Serviceforum. Per 9 juli zijn de papieren kaartjes afgeschaft; dit betekent niet dat de poortjes op alle stations dichtgaan (de meeste stations hebben nog geen poortjes). Over de passage-doorgang zou ik me dus geen zorgen maken. 🙂 Je topic is verplaatst naar "Op het station".

Groet, Stephan

Reageer