Passagiers in de trein naar rangeerterrein

• 23 februari 2016
  • 11 reacties
  • 918 Bekeken

Reputatie 4
En nog steeds gebeurt het: reizigers die in een af te koppelen treindeel opgesloten worden en naar het rangeerterrein vervoerd worden. Vandaag twee dames. Nijmegen 23 feb. spoor 1a om 17:35. Worden hier cijfers van bijgehouden? Kan de communicatie en perron indeling beter, want dit lijkt mij niet de bedoeling.

Er leek een paar maanden geleden eindelijk een oplossing te zijn, waar op de borden stond waar de reizigers wel in moesten stappen en waar er ook omgeroepen werd waar er wel en niet ingestapt kon worden (zie https://forum.ns.nl/op-station-17/trein-rijdt-ver-door-naar-voren-7394/index1.html#post120542), maar dat welkome initatief is direct weer verdwenen.

11 reacties

Wat vervelend om te lezen dat dit probleem weer speelt. Ik ga navragen hoe het kan dat we actie hebben ondernomen en dat die actie nu weer in de ijskast is gezet.
Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen, maar het heeft zeker mijn aandacht niek2.
In Venlo gebeurt dit ook geregeld. Als de trein uit Den Haag komt en een beetje te lang op spoor 3 staat voordat ie naar het rangeerterrein rijdt, dan wordt op de CTA al de trein naar Nijmegen aangekondigd. Mensen die niet echt bekend zijn in Venlo stappen dan in, in de waan dat deze trein naar Nijmegen gaat... Als de deuren alsnog sluiten, dan zitten ze in no-time op het rangeerterrein.
Bedankt voor deze aanvulling Tom77. Ik neem je opmerkingen mee en kom zo spoedig mogelijk met een terugkoppeling.
Ik heb inmiddels van de afdeling reisinformatie begrepen dat ook zij een grote wens hebben dit probleem op te lossen.

Eventuele fouten hangen samen met allerlei informatie die beschikbaar moet zijn in de plannen waar InfoPlus uit put.
Veel afkoppelingen die in de dienstregeling horen, zitten in InfoPlus en tonen ‘niet instappen’ bij binnenkomst van de te splitsen trein.
Bij veel last minute-splitsingen ‘weet’ de ICT gewoonweg niet dat dat gaat gebeuren. Met als gevolg dat het niet in de schermen komt.

De melding van Tom is maatwerk wat een MRI (omroeper) kan toepassen als hij of zij:
a) Weet dat dit gebeurt
b) Tijd heeft om dit soort berichten op maat te maken

Nog los hiervan horen mensen niet op een rangeerterrein te belanden. Onderdeel van het werk van een rangeerder/HC is de trein na te lopen op achtergebleven/ingestapte klanten.
Dat is een laatste check voordat de trein weg gaat.
Reputatie 4
Onderdeel van het werk van een rangeerder/HC is de trein na te lopen op achtergebleven/ingestapte klanten.
Dat is een laatste check voordat de trein weg gaat.

Die laatste check gebeurt niet, want dan had ik het wel gezien. Met genoeg materieel hoefde het ook niet, de trein zit tegenwoordig propvol door het afkoppelen (vanaf Utrecht).

Goed om te lezen dat reisinformatie het probleem erkent, jammer dat er nog geen structurele oplossing is.
Reputatie 1
Als rangeerder roep ik altijd om in de trein, echter hebben mensen hun muziek zo hard staan dat ze er niet op reageren. Tevens doe ik altijd de lichten uit en ook daar reageren sommige niet op.

Als ik een trein dan leeg loop zie ik vervolgens achter mij weer mensen instappen. Soms is dit gewoon gekke werk en zie je het niet altijd dat er mensen achter je ingestapt zijn, ondanks het meerdere malen omroepen.
Als rangeerder roep ik altijd om in de trein, echter hebben mensen hun muziek zo hard staan dat ze er niet op reageren. Tevens doe ik altijd de lichten uit en ook daar reageren sommige niet op.

Als al je collega's dat ook consequent zouden doen, kwam het waarschijnlijk al een stuk minder vaak voor. En als het dan toch gebeurt, is het ook de eigen schuld van de reiziger. (Alleen zal het voor de conducteur niet fijn zijn om in het donker een trein leeg te moeten lopen.)

Ik hoor in Schiphol Airport regelmatig op de perrons omroepen dat men niet in een bepaalde trein moet stappen, maar pas als de trein alweer op het punt staat om weg te rijden. Dat heeft dan geen zin meer.
Vandaag met leeglopen van een stel een verdwaasde reiziger van het toilet geplukt. Dit komt ook vaak voor helaas.
Reputatie 6
Het valt op Schiphol op dat bij de installatie van de nieuwe digitale TBP's de Engelse aanduiding Do Not Board is verdwenen. Want die standaardomroep hoor ik ook heel erg vaak voorbij komen op Schiphol. 🙂
Reputatie 4

Als ik een trein dan leeg loop zie ik vervolgens achter mij weer mensen instappen. Soms is dit gewoon gekke werk en zie je het niet altijd dat er mensen achter je ingestapt zijn, ondanks het meerdere malen omroepen.

Goed om eens de situatie van de andere kant te horen. Waarom zijn de deuren dan open tijdens het leeglopen? Lijkt mij handig om deze te sluiten...

Reageer