beantwoord

Per ongelijk twee keer uitgecheckt

• 1 december 2014
  • 1 reactie
  • 155 Bekeken

Als je binnen een paar minuten twee keer uitcheckt bij een poortje kost je dat kennelijk 10,- euro (met kortingskaart).

Waar je bij de losse palen je dan zou ingecheckt worden, zodat je dan de kans krijgt de fout te herstellen door direct weer uit te checken, is er over hoe je de fout met poortjes moet herstellen nergens informatie te vinden (zelfs hier niet volgens mij).

Kunnen jullie mij helpen deze fout te herstellen?

En bovenal, gelieve voortaan niet meer 10,- euro uit mijn portemonnee te nemen als ik al uitgecheckt ben, of iig duidelijke instructie hoe ik dat als reiziger kan herstellen. Bijvoorbeeld door direct weer inchecken of een derde keer uitchecken? Ik heb het maar niet geprobeerd.

Ik ben binnen 5 minuten 2x uitgecheckt omdat ik niet realiseerde dat ik al was uitgecheckt en routine matig mijn pas langs de poortjes hield toen ik er langs liep (lange werkdag..)
Dit komt ook omdat je op station Hilversum 3x langs poortjes moet (die altijd open staan en daarom niet verplicht) als ik eerst even langs de Appie loop voordat ik naar huis ga. Dan loop ik nog steeds maar 1x langs 'mijn' poortje.

Er zijn trouwens ook poortjes op Station Amsterdam CS dat als de trein op het laatste perron aankomt, je automatisch voor de 2e keer incheckt ipv uitcheckt. Dit omdat de poortjes niet logisch geplaatst zijn. Omdat de trein uit Hilversum hier zelden stopt is dit ook zo'n een instinker voor velen.
icon

Beste antwoord door Marjan NS 2 december 2014, 08:36

Hallo Guido-Amsterdam,

Als je twee keer bent uitgecheckt is dit niet te herstellen bij de paaltjes/poortjes. Om dit te herstellen kan je contact opnemen met de klantenservice of je kan mij een privebericht sturen. Je kunt mij een privebericht sturen door op mijn naam te klikken en dan te kiezen voor 'Stuur bericht'.

Groet,
Marjan
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo Guido-Amsterdam,

Als je twee keer bent uitgecheckt is dit niet te herstellen bij de paaltjes/poortjes. Om dit te herstellen kan je contact opnemen met de klantenservice of je kan mij een privebericht sturen. Je kunt mij een privebericht sturen door op mijn naam te klikken en dan te kiezen voor 'Stuur bericht'.

Groet,
Marjan

Reageer