beantwoord

Per ongeluk twee kaartjes gekocht

• 30 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 321 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hallo, ik heb vandaag een foutje van 20euro gemaakt.
Voor cursus ben ik met de trein gaan reizen van Rotterdam naar Breukelen. Omdat ik morgen een tweede cursusdag heb, dacht ik slaperig dat ik twee kaartjes nodig had. 30 seconden later zag ik dat ik twee kaartjes voor vandaag (dezelfde dag dus) had betaald. Eigen schuld, maar daar heb ik natuurlijk niks aan.
Om 8:15 was de servicebalie al behoorlijk druk en ben ik mijn trein gaan halen om 8:25 om op tijd in Breukelen te zijn.
In de middag om 17:30 was ik weer terug in Rotterdam en ben ik direct weer naar de servicebalie gegaan (in Breukelen is die er niet). 40 minuten wachten voor het antwoord dat ik dit binnen 30min had moeten melden bij de servicebalie en nu de klantenservice een brief kan schrijven met dit verhaal. En toen ben ik mijn kids maar gaan ophalen vd crèche.... 30 seconden niet opletten en nu heb ik geen idee of ik die 20 euro nog terug kan krijgen.
Moet ik inderdaad die schriftelijke restitutie gaan aanvragen?heb ik kans? Hoe lang duurt dat?
Blijkbaar kan je met 1 knopje 20 euro kwijtraken?
icon

Beste antwoord door Herman NS 31 oktober 2014, 11:28

Hallo Vin,

Wat Pe-pe aangeeft is juist. Vervelend dat je een verkeerd kaartje hebt gekocht. Deze dien je inderdaad op te sturen naar NS Klantenservice. Het originele vervoerbewijs kun je met een brief opsturen naar NS Klantenservice. Het postadres is:

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Het is verstandig om in de brief ook de adresgegevens en je IBAN-nummer te vermelden. Het verwerken van de brief duurt doorgaans drie tot maximaal zes weken.

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum 'op het station' om de vindbaarheid van jouw topic te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

4 reacties

Deze fout is tegenwoordig inderdaad gemakkelijk te maken: Omdat er geen kaartjes meer verkrijgbaar zijn zonder datum of voor een andere dag dan 'vandaag', wordt er tijdens het bestelproces ook niet meer gevraagd naar de geldigheidsdag.
Hallo Vin,

Wat Pe-pe aangeeft is juist. Vervelend dat je een verkeerd kaartje hebt gekocht. Deze dien je inderdaad op te sturen naar NS Klantenservice. Het originele vervoerbewijs kun je met een brief opsturen naar NS Klantenservice. Het postadres is:

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Het is verstandig om in de brief ook de adresgegevens en je IBAN-nummer te vermelden. Het verwerken van de brief duurt doorgaans drie tot maximaal zes weken.

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum 'op het station' om de vindbaarheid van jouw topic te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bedankt Herman
Ik zal de brief dan gaan sturen.
ik hoop dat de ns hier een goede dienstverlening op heeft ontwikkeld, want ik vind het nu moeilijk om de ns een sluitend argument te geven op basis waarvan ik mijn centen terug mag verwachten, behalve dan de waarheid.
Ik zou het een slechte dienstverlening vinden als mijn eigen fout en vervolgens mijn eigen keuze om niet een half uur vertraging op te lopen bij de servicebalie, direct 20euro kost.
Het zou goed zijn om die knop "twee kaartjes" meer dummyproof te maken.

Kan jij aangeven hoeveel procent kans van slagen mijn restitutie heeft of kan ik beter geen moeite doen ?

Gr Vincent
Het is zeker de moeite om dit op te sturen. Ik kan je geen 100% zekerheid geven natuurlijk, maar over het algemeen is er wel een oplossing voor dit soort vergissingen.

Reageer