Waarom is de in/uitgang van perron Enschede aan de kant van het gemeentehuis niet gewoon open?
Dit scheelt mij enorm veel tijd aangezien ik met de trein vanuit Almelo heen en weer reis. Als die in/uitgang gewoon open is ben ik binnen 1 minuut op het perron. Nu doe ik er 10 minuten over en mis ik vaak de trein.
Beste antwoord door Laura NS
Bedankt voor jullie geduld! Ik heb al snel een terugkoppeling mogen ontvangen omtrent dit onderwerp. Sinds 7 januari 2021 is de toegang dichtgezet, net als maart/april vorig jaar, toen Corona net begon. Daarmee heeft het station 2 toegangen, welke tevens gemonitord kunnen worden. Vanwege de veiligheid op station 4B is dit helaas noodzakelijk. Hier is goed naar gekeken door de vervoerders, ProRail, de gemeente van Enschede, de politie en brandweercorps. Dit is niet zomaar besloten. Dit was een weloverwogen beslissing om een beheersbare situatie te creëren.
Ik snap dat dit even lastig is voor rudzikjr. Mij is verteld dat, zodra de situatie het toelaat, de maatregelen opgeheven zullen worden. Hier heb ik helaas geen indicatie voor.