beantwoord

perron Enschede

• 22 februari 2021
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Waarom is de in/uitgang van perron Enschede aan de kant van het gemeentehuis niet gewoon open?

Dit scheelt mij enorm veel tijd aangezien ik met de trein vanuit Almelo heen en weer reis. Als die in/uitgang gewoon open is ben ik binnen 1 minuut op het perron. Nu doe ik er 10 minuten over en mis ik vaak de trein. 

icon

Beste antwoord door Laura NS 24 februari 2021, 20:01

Bedankt voor jullie geduld! Ik heb al snel een terugkoppeling mogen ontvangen omtrent dit onderwerp. Sinds 7 januari 2021 is de toegang dichtgezet, net als maart/april vorig jaar, toen Corona net begon. Daarmee heeft het station 2 toegangen, welke tevens gemonitord kunnen worden. Vanwege de veiligheid op station 4B is dit helaas noodzakelijk. Hier is goed naar gekeken door de vervoerders, ProRail, de gemeente van Enschede, de politie en brandweercorps. Dit is niet zomaar besloten. Dit was een weloverwogen beslissing om een beheersbare situatie te creëren.

Ik snap dat dit even lastig is voor rudzikjr. Mij is verteld dat, zodra de situatie het toelaat, de maatregelen opgeheven zullen worden. Hier heb ik helaas geen indicatie voor. 

Bekijk origineel

5 reacties

Bovendien worden ook de andere toegangsmogelijkheden meer belast met mensen, waardoor de afstand in verband met COVID-19 ook niet altijd gehanteerd kan worden. Ik zou ook graag voorstellen dat alle toegangsmogelijkheden worden geopend voor kortere reistijd en de drukte ontlasten. 

Hoi rudzikjr, welkom op onze NS Community.

Waarom hiervoor is gekozen kan ik je helaas niet vertellen. Wel zal ik je suggestie doorzetten! Wellicht hebben meer mensen hier inderdaad baat bij. Bedankt voor het doorgeven!

Hallo Laura van de NS. Zou je misschien na kunnen gaan waarom die in-uitgang dicht is. Dan zou ik het misschien kunnen begrijpen. Ik zou dit zeer op prijs stellen.

Groet.

Olav

Laura NS gaat er achteraan rudzikjr. Gelieve discussie omtrent de situatie enkel in dit topic te voeren per heden.

Bedankt voor jullie geduld! Ik heb al snel een terugkoppeling mogen ontvangen omtrent dit onderwerp. Sinds 7 januari 2021 is de toegang dichtgezet, net als maart/april vorig jaar, toen Corona net begon. Daarmee heeft het station 2 toegangen, welke tevens gemonitord kunnen worden. Vanwege de veiligheid op station 4B is dit helaas noodzakelijk. Hier is goed naar gekeken door de vervoerders, ProRail, de gemeente van Enschede, de politie en brandweercorps. Dit is niet zomaar besloten. Dit was een weloverwogen beslissing om een beheersbare situatie te creëren.

Ik snap dat dit even lastig is voor rudzikjr. Mij is verteld dat, zodra de situatie het toelaat, de maatregelen opgeheven zullen worden. Hier heb ik helaas geen indicatie voor. 

Reageer