beantwoord

Perron straks alleen nog toegangelijk via poortjes en OV-chipkaart?

• 21 mei 2014
  • 7 reacties
  • 725 Bekeken

Gisteren op Teletekst gelezen dat vanaf 1 augustus "versneld" perrons alleen nog toegankelijk worden gemaakt voor houders van een OV-chipkaart, door toegang alleen nog via de incheckpoortjes mogelijk te maken. Er loopt nu een actie van HEMA waarbij e-tickets (dagkaarten) tegen een gereduceerd tarief kunnen worden aangeschaft. De geldigheidsduur is tot eind augustus. betekent dit dat sommige stations wellicht straks niet meer met die e-ticket aangedaan kunnen worden? Of begrijp ik een en ander verkeerd? (Ik koop in principe alleen dagkaarten tegen een gereduceerd tarief, daar ik geen "frequent" treinreiziger ben.)
icon

Beste antwoord door Loes 21 mei 2014, 21:02

Gisteren op Teletekst gelezen dat vanaf 1 augustus "versneld" perrons alleen nog toegankelijk worden gemaakt voor houders van een OV-chipkaart, door toegang alleen nog via de incheckpoortjes mogelijk te maken. Er loopt nu een actie van HEMA waarbij e-tickets (dagkaarten) tegen een gereduceerd tarief kunnen worden aangeschaft. De geldigheidsduur is tot eind augustus. betekent dit dat sommige stations wellicht straks niet meer met die e-ticket aangedaan kunnen worden? Of begrijp ik een en ander verkeerd? (Ik koop in principe alleen dagkaarten tegen een gereduceerd tarief, daar ik geen "frequent" treinreiziger ben.)

Op het E-ticket staat een soort barcode, waarmee je ook een poortje zal kunnen openen, dus dat kan straks ook met het E-ticket van de Hema. Daar is gelukkig al over nagedacht en zal verder als het goed is geen problemen gaan opleveren.
Bekijk origineel

7 reacties

Nou ik ga vrijdag met met Hema kaartje reizen nu maar hopen dat ik door de poortjes kom

De eerste stations worden pas vanaf augustus dit jaar afgesloten en als ze zijn afgesloten kun je er echt doorheen komen met de Aztec code. Zorg wel voor een goede print, want slecht geprinte vervoerbewijzen kunnen problemen opleveren bij het poortje.
Nou ik ga vrijdag met met Hema kaartje reizen nu maar hopen dat ik door de poortjes kom
Hallo KlaasNoor,

Zoals Loes en Hans hier al aangeven is het mogelijk om met je E-ticket door de poortjes te gaan. Ik heb je vraag verplaatst naar op het station, omdat je vraag hierover valt.

Groet,
Marjan
Duidelijk Hans! Die barcode lezers moeten er dus nog komen. Ik dacht al dat ik iets gemist had bij het in- en uitchecken met onze (chip)kaartjes van Kruidvat vorige week. Reuze bedankt!
Bedankt Loes. Ik hoop dat je helemaal gelijk hebt en dat er inderdaad geen problemen gaan ontstaan. Ik heb echter nooit heel veel vertrouwen in nieuwe technieken gehad. Zit er dan ook een barcode reader op die toegangspoortjes?

Afhankelijk van het aantal poortjes dat een station telt, zal 1 of meerdere poortjes worden voorzien van een barcodelezer. Welk poortjes dat zijn zal duidelijk worden aangegeven.
Het zal je duidelijk zijn dat een station met 3 poortjes slechts 1 poortje met barcodelezer zal krijgen (waarschijnlijk ook het poortje met brede doorgang), maar dat op stations als bijv Rotterdam Centraal (met zo'n 30 poortjes op een rij) meerdere poortjes een barcode lezer zullen krijgen (waarschijnlijk ook weer die poortjes met brede doorgang).
Bedankt Loes. Ik hoop dat je helemaal gelijk hebt en dat er inderdaad geen problemen gaan ontstaan. Ik heb echter nooit heel veel vertrouwen in nieuwe technieken gehad. Zit er dan ook een barcode reader op die toegangspoortjes?

Op het E-ticket staat een soort barcode, waarmee je ook een poortje zal kunnen openen, dus dat kan straks ook met het E-ticket van de Hema. Daar is gelukkig al over nagedacht en zal verder als het goed is geen problemen gaan opleveren.

Reageer