Perrons erg vies

Beste NS,

Meerdere malen gemeld.
De perrons op stations Amsterdam Sloterdijk en Zaandam zijn erg vies. Perron 7 op Sloterdijk is een goed voorbeeld. De tegels op het perron zijn plakkerig en ziet er best vies uit.
Kan dit niet met regelmatig een beetje worden schoon gehouden?

20 reacties

Hi Joost. Welkom bij de Community.

Vervelend dat je geen verbetering merkt op de stations. Ik ben om eerlijk te zijn zelf niet bekend met Sloterdijk en Zaandam. Gaat het om alle perrons? Heb je wellicht ook foto's ter illustratie?
Reputatie 7
Amsterdam Sloterdijk is inderdaad wel heel vies. Ik durf soms niet eens op de bankjes te zitten daar.
Maar aan de andere kant....waarom kunnen die mensen niet gewoon hun eigen troep opruimen en ook eens een keer stoppen met overal op te spugen.
Het volk wat daar soms loopt....vreselijk. Vooral in de late uurtjes.
Reputatie 3
Er is blijkbaar wel een schema dat alle stations om de zoveel tijd geheel worden gereinigd-ik zag dat enkele weken terug op mijn kleine halte, waar t/m de daken van de schuilhuisjes alles werd gereinigd van alles wat er op is gevallen en groeit.
Maar blijkbaar is dat op sommige stations onvoldoende. Enne-er is ook behoorlijk personeelsgebrek in deze sector, dus daar kan het ook nog aan liggen.
Bedankt voor de informatie JoostF, ik heb hier een melding van gemaakt. Mijn collega's pakken het op.
Ik heb met mijn collega's gebeld en het wordt als nieuwe opdracht behandeld. Ik bel komende vrijdag voor een update en zal het je laten weten!
Beste Denice,

Ik heb geen foto gemaakt.
Het gaat om veel perrons. Met name perron 7/spoor 7 Amsterdam Sloterdijk. Maar ik zou alle perrons eens doen, zo vaak gebeurt het volgens mij niet.
En alle perrons op station Zaandam. Dat zijn er een stuk of 4..
Kan dit worden schoongemaakt?
Bedankt voor de service!
Wordt dit alleen opgepakt of wordt het ook daadwerkelijk uitgevoerd? Alles is nog vies.
Wordt dit alleen opgepakt of wordt het ook daadwerkelijk uitgevoerd? Alles is nog vies.

Sorry hoor: Je gelooft nu dat NS kan toveren. Je maakt je post 1 dag geleden aan en verwacht dus blijkbaar dat vandaag het hele station op en top gereinigd is. Dat is niet fair.

Wat NS zo langzamerhand wel zou moeten doorhebben is dat deze 2 stations inmiddels zwaar bevolkt worden door terroristen oh nee sorry toeristen die inderdaad soms nogal gemakkelijk omspringen met het achterlaten van allerlei spullen van Smullers en andere op NS-stations geëxploiteerde horeca. Extra schoonmaakbeurten op deze stations kunnen derhalve geen kwaad.
Badge
Even ter info egeerling : https://www.missethoreca.nl/horeca/nieuws/2018/08/ns-doet-stationsrestaurants-smullers-broodzaak-en-starbucks-van-de-hand-101308012?vakmedianet-approve-cookies=1
Even ter info egeerling : https://www.missethoreca.nl/horeca/nieuws/2018/08/ns-doet-stationsrestaurants-smullers-broodzaak-en-starbucks-van-de-hand-101308012?vakmedianet-approve-cookies=1

Bedankt, Ik heb het nu aangepast naar andere op NS-stations geëxploiteerde horeca van gemaakt. Feit is wel dat het aantal reizigers op deze stations buiten de spits enorm is toegenomen en deze reizigers voor extra vervuiling zorgen.
Badge +3
Of het nou NS Retail of HMSHost of Lagardère is, het probleem blijft hetzelfde. Ook zaken als kauwgom e.d.

Wellicht de schoonmaakbeurten soms wat intensiever doen dan een bezem of elektrisch stofzuigerkarretje (waar op bijv. buiten station Eindhoven dagelijks meerdere malen een rondje gemaakt wordt)?

Gewoon wekelijks de hogedrukspuit er over (tegels en bankjes). Misschien nog een fris geurtje erbij... 😄
Reputatie 7
Of het nou NS Retail of HMSHost of Lagardère is, het probleem blijft hetzelfde. Ook zaken als kauwgom e.d.

Wellicht de schoonmaakbeurten soms wat intensiever doen dan een bezem of elektrisch stofzuigerkarretje (waar op bijv. buiten station Eindhoven dagelijks meerdere malen een rondje gemaakt wordt)?

Gewoon wekelijks de hogedrukspuit er over (tegels en bankjes). Misschien nog een fris geurtje erbij... 😄

Mensen moeten gewoon hun spullen niet overal neergooien.
Maar Station Sloterdijk is echt een apart verhaal. Het volk wat daar loopt in de avond....niet normaal. En je vind er ook een hoop zwervers...ondanks de poortjes komen ze toch het station binnen.
En iedereen gooit daar gewoon alles lekker neer. Ook veel spugen op de grond en op de bankjes.

Als je in Sloterdijk alles zou opruimen dan zou de volgende dag alles weer vies zijn denk ik.

Wordt dit alleen opgepakt of wordt het ook daadwerkelijk uitgevoerd? Alles is nog vies.Sorry hoor: Je gelooft nu dat NS kan toveren. Je maakt je post 1 dag geleden aan en verwacht dus blijkbaar dat vandaag het hele station op en top gereinigd is. Dat is niet fair.

Wat NS zo langzamerhand wel zou moeten doorhebben is dat deze 2 stations inmiddels zwaar bevolkt worden door terroristen oh nee sorry toeristen die inderdaad soms nogal gemakkelijk omspringen met het achterlaten van allerlei spullen van Smullers en andere op NS-stations geëxploiteerde horeca. Extra schoonmaakbeurten op deze stations kunnen derhalve geen kwaad.

Na een week is er nog niets gebeurd. Plakkerige bevlekte perrontegels. Wordt niets aan gedaan. Ik denk over een maand nog niet
Badge
Ja er zal wat aan gebeuren als de situatie zo vies is als u omschrijft. Wanneer? geen idee dit zal verwacht ik grotendeels ook te maken hebben met de regelgeving voor de schoonmakers inzake de spoorveiligheid. De kans is groot dat er een buitendienststelling nodig is om dit perron grondig te reinigen en dat moet dan allemaal weer volgens de regels geregeld gaan worden.

Wel wordt elk perron elke dag van de rommel ontdaan door een schoonmaker, echter is deze alleen op de grotere stations gedurende de gehele/groot deel van de werkdag aanwezig.
Ik ga aan mijn collega's vragen wat hierin mogelijk is! Zou je misschien een aantal foto's willen posten zodat wij precies weten om welke tegels het gaat JoostF? 🙂
Om welke tegels het gaat? Perrontegels. Alle perrons. Maar er gebeurt niks. Het is allemaal viezigheid van Koningsdag
Een foto. Perron 3, Amsterdam Sloterdijk. En zo op meer plekken op het station.

Ik heb het nu 88 keer gemeld. Wordt NIETS mee gedaan.
Reputatie 7
Een foto. Perron 3, Amsterdam Sloterdijk. En zo op meer plekken op het station. Ik heb het nu 88 keer gemeld. Wordt NIETS mee gedaan.

Joh, je zal gewoon maar even geduld moeten hebben. Station Sloterdijk is erg groot. Je kan niet verwachten dat dat zomaar even in een vingerknip schoongemaakt zal worden.
Ik heb Emma NS net voor je aan het werk gezet, en ze heeft de stationsmanager inmiddels op de hoogte gebracht.
Hopelijk zie je gauw verbetering.
Reputatie 7
Badge +3
https://www.prorail.nl/nieuws/ambitieuze-plannen-voor-station-amsterdam-sloterdijk

Reageer