Perronwijzigingen Haarlem

• 22 januari 2015
  • 1 reactie
  • 125 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik reis elke werkdag van Beverwijk naar Amsterdam Sloterdijk en neem meestal de intercity naar Haarlem en stap daarover. 's-middags neem ik meestal de trein naar Zandvoort en stap over op de intercity naar Alkmaar. Wat mij sinds december weer opvalt is dat de aankomstsporen in Haarlem weer constant wijzigen (met de vele irritante omroepen tot gevolg). Dit was één jaar geleden ook het geval, maar is toen "verholpen" in de dienstregeling van 2014. Krijgen we nu weer een hele jaar de omroep dat de trein naar Zandvoort vertrekt van spoor 8 ipv spoor 6B en de trein van Dordrecht van spoor 6B ipv spoor 8? of wordt hier op korte termijn nog iets aan gedaan?

1 reactie

Meestal hebben spoorwijzigingen te maken met betere doorstroom. Zo kan ik me voorstellen dat er een minimale vertraging wordt voorkomen door de wisseling van het spoor. Wat de precieze reden is van de constante omdraaiing van die twee treinen durf ik je niet te zeggen. Wellicht heeft het rijdend personeel op dit forum daar een verklaring voor.

Reageer