beantwoord

Piano op station Zutphen?

• 11 februari 2015
  • 5 reacties
  • 410 Bekeken

Regelmatig ben ik op de stations Utrecht en Nijmegen en iedere keer word ik vrolijk van de mensen die een spontaan concert verzorgen in de stationshal. In het visiedocument Zutphen2025 wordt Zutphen Woongemeente de Stad van Talenten genoemd: "In Zutphen is ruimte voor ontwikkeling van ieders talent." Wat is er nou mooier dan spontane optredens op een openbare plek? Ik vroeg me af hoe kunnen we ervoor zorgen dat er op station Zutphen ook een #PublicPianoNS komt?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 13 februari 2015, 12:35

De eerste piano stond op Amsterdam Centraal. Dit was een initiatief samen met NPO Radio 4. Na het overweldigende succes hebben we op een aantal grotere stations (o.a. Breda, Nijmegen, Groningen) ook piano's geplaatst. Het is nog niet duidelijk hoe lang ze blijven staan en of er uitbreiding plaatsvindt. We hebben de wens (ook die van Liza) doorgegeven en wanneer ik nog terugkoppeling krijg zal ik dat t.z.t. melden in deze topic.
Bekijk origineel

5 reacties

Hier in Amsterdam centraal staat ook de piano waar eigenlijk altijd iemand zit en aan het spelen is, soms ook een heel orkest. Ik zal het eens navragen op het station hoe het initiatief en de weg zo is gekomen om daar een piano neer te zetten.
De eerste piano stond op Amsterdam Centraal. Dit was een initiatief samen met NPO Radio 4. Na het overweldigende succes hebben we op een aantal grotere stations (o.a. Breda, Nijmegen, Groningen) ook piano's geplaatst. Het is nog niet duidelijk hoe lang ze blijven staan en of er uitbreiding plaatsvindt. We hebben de wens (ook die van Liza) doorgegeven en wanneer ik nog terugkoppeling krijg zal ik dat t.z.t. melden in deze topic.
In Nijmegen is er altijd wel iemand aan het spelen, erg leuk als je op de trein wacht!
Beste Klaas-Jan, er stond een piano in de stationshal van Hoofdstation Groningen. Die moeten we delen met Leeuwarden, en nu staat de piano dus daar. Met een paar mensen die dit initiatief een warm hart toedragen willen we nog een tweedehands piano aanschaffen en aanbieden aan het station. Dan kan de huidige piano in Leeuwarden blijven en hebben we in Groningen er ook één. Met wie kunnen we daarvoor contact opnemen?

Is er al nieuws over uitbreiding van de piano's op de stations Klaas-Jan?

Reageer