beantwoord

Pinpas kapot hoe nu opladen?

• 26 July 2015
  • 5 reacties
  • 538 Bekeken

Er is geen locket meer open en heb geen pinpas tot mijn beschikking. Ik heb daar en tegen wel briefgeld! Hoe kom ik nu aan een legaal vervoersbewijs??
icon

Beste antwoord door Sivan NS 28 July 2015, 10:10

Hoi Mrs1994,

Welkom op het forum. Ik zou inderdaad de tip van Thom opvolgen. Dit lijkt mij gunstiger dan een boete riskeren. Als je ergens kunt wisselen (desnoods iets kleins kopen), dan kun je met het wisselgeld alsnog een kaartje in de automaat kopen.

Reis je vaak? Wellicht is het dan een idee een OV-chipkaart (kan ook anoniem) te kopen en automatisch laden te activeren. Dan hoef je je nooit zorgen te maken of je een vervoerbewijs kunt aanschaffen.

Succes!
Bekijk origineel

5 reacties

In de trein.... Kost wel 35 euro extra, maar misschien dat u achteraf op coulance kan rekenen. Zou even met de klantenservice contact opnemen via 030-751 51 55 (lokaal tarief) of Twitter.
Reputatie 7
Badge +4
Probeer het papiergeld tegen munten te wisselen dan kan het op de bolle automaten. Het is altijd handig ook een creditcard te hebben, al kan dat niet altijd.
Hoi Mrs1994,

Welkom op het forum. Ik zou inderdaad de tip van Thom opvolgen. Dit lijkt mij gunstiger dan een boete riskeren. Als je ergens kunt wisselen (desnoods iets kleins kopen), dan kun je met het wisselgeld alsnog een kaartje in de automaat kopen.

Reis je vaak? Wellicht is het dan een idee een OV-chipkaart (kan ook anoniem) te kopen en automatisch laden te activeren. Dan hoef je je nooit zorgen te maken of je een vervoerbewijs kunt aanschaffen.

Succes!
Als Mrs1994 soms reist is een abonnement mogelijk nog veel interessanter. Instaptarief maar 10 euro ipv 20 en op een persoonlijke OV-chipkaart kan inderdaad automatisch opladen aangevraagd worden, op een anonieme kaart niet.
Reputatie 1
Badge
Het advies dat tot voor kort aan alle toeristen werd gegeven: vraag een vrindelijke NLer of hij/zij zijn bankpas wil gebruiken en biedt hem het geld voor de betaling contant aan.

Reageer