beantwoord

plaats poortjes Amsterdam Sloterdijk onlogisch

• 26 februari 2017
  • 74 reacties
  • 4056 Bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

74 reacties

Reputatie 3
Voor Perron 5/6 staan de poortjes ook al klaar en dan is het niet mogelijk om tussen 5/6 en de andere perrons over te stappen zonder door poortjes te gaan. De "brug van spoort 3/4 naar 7/8 via 11/12 is dan wel vrij.

Ik vraag mij af hoeveel omzet verllies de NS winkeltjes hebben en hoeveel de hele operatie kost..Is dat het waard?
Reputatie 6
Badge +2
De poortvrije route van het Orlyplein naar de metro heeft dus links een ovc-gebied met toegangen tot 3/4 en 11/12, en rechts een ovc-gebied met toegangen tot 5/6, 7/8 en 11/12. De poortvrije routes tussen 3/4 en 7/8 en tussen 3/4 en 5/6 zijn dus via 11/12. bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge
Ze zouden die poortjes gewoon zodanig moeten plaatsen, dat de hal wordt afgesloten aan beide kanten. Dan kun je ook binnen de zone overstappen. Die winkels zouden ze eventueel kunnen verplaatsen.
Reputatie 6
Badge +2
De poortvrije route van het Orlyplein naar de metro heeft dus links een ovc-gebied met toegangen tot 3/4 en 11/12, en rechts een ovc-gebied met toegangen tot 5/6, 7/8 en 11/12. De poortvrije routes tussen 3/4 en 7/8 en tussen 3/4 en 5/6 zijn dus via 11/12.
De liftingangen in de hal naar 3/4 en 7/8 bevinden zich elk in aparte ovc-gebieden, dus voor wie een lift nodig heeft is er alleen een poortvrije route tussen 5/6 en 11/12. bijdragevandennis
Reputatie 3
De poortvrije route van het Orlyplein naar de metro heeft dus links een ovc-gebied met toegangen tot 3/4 en 11/12, en rechts een ovc-gebied met toegangen tot 5/6, 7/8 en 11/12. De poortvrije routes tussen 3/4 en 7/8 en tussen 3/4 en 5/6 zijn dus via 11/12.
De liftingangen in de hal naar 3/4 en 7/8 bevinden zich elk in aparte ovc-gebieden, dus voor wie een lift nodig heeft is er alleen een poortvrije route tussen 5/6 en 11/12. bijdragevandennis

Het is een grote gevangenis geworden daar in Sloterdijk! Zelfs als je even met de lift moet, moet je inchecken. En die poortjes zijn niet zo snugger dat je makkelijk met je bagage naar de lift komt.

Ik wens de NS wijsheid toe om de poortjeswaanzin te stoppen. Het kan en moet veel eleganter. Een simpele oplossing zoals op Amsterdam Amstel, is dat niet overwogen?

Amsterdam Bijlmer heeft een gevangenis, maar het station aldaar is veel beter. De NS gevangenis staat in Sloterdijk!
Reputatie 4
Voorlopig kunt u via spoor 11/12 van spoor 5/6 en 7/8 naar spoor 3/4 komen. Geen ideale oplossing, maar het bespaart u contact met de klantenservice.
Voorlopig kunt u via spoor 11/12 van spoor 5/6 en 7/8 naar spoor 3/4 komen. Geen ideale oplossing, maar het bespaart u contact met de klantenservice..

@ Maarten, ik zal dat inderdaad doen. Er zullen echter veel reizigers zijn die gewoon uitchecken en weer inchecken zonder zich te beseffen dat ze hierdoor opgelicht worden. NS meldt bijvoorbeeld trots dat we nu 40.000?? forumleden hebben, het aantal reizigers, en veelal onwetenden, is vele malen groter.
Hallo HenkK, ik begrijp je zorgen. Hoe de situatie op Amsterdam Sloterdijk zich precies gaat ontwikkelen durf ik niet aan te geven. Ik ga je vraag daarom even uitzetten en hopelijk kan ik je dan meer inzicht geven in de toekomstige situatie op dit station. Zodra ik een terugkoppeling heb ik ontvangen zal ik dit laten weten.
Reputatie 6
Badge
Of dit aan de oostkant kan, betwijfel ik, omdat je dan als metroreiziger altijd bij NS moet inchecken om de metro te kunnen nemen.

Punt op Sloterdijk is dus de metro en dat de benedenperrons elk maar een trap hebben, die in de stationshal uitkomen. Eigenlijk zou daar een tweede trap op moeten uitkomen en kunnen de oostelijke-trappen afgesloten worden.
UPDATE: Ik heb even een reminder verzonden naar de betreffende afdeling. Zodra ik meer weet zal ik dit laten weten.
probleem op sloterdijk is inderdaad de metro die ook voor niet NS reizigers bereikbaar moet zijn. Oplossingen zoals op Haarlem zijn hier dus niet mogelijk. Ik denk dat de afsluiting van sloterdijk voor veel winkels een zeer slechte zaak zal zijn. Zie vooral in de middag heel veel kantoorpersoneel hier inkopen doen.
Reputatie 3
In Rotterdam zitten de winkels ook in de passage. En de primaire functie van een station is het voor de reizigers mogelijk te maken om te reizen en efficient over te kunnen stappen.
UPDATE: Deze situatie ligt inmiddels bij de regiomanager en ik hoop dat hij ons verder kan informeren. Ik verwacht in de loop van de week een reactie.
UPDATE: Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Bij het ontwerp van de poorten is er nauwkeurig naar de vervoersstromen gekeken, de hoeveelheid reizigers en de capaciteit van poorten, perron, trappen enzovoort. Amsterdam Sloterdijk is inderdaad een druk station, maar met de plaatsing van de poorten is er een aanzienlijke capaciteitsvergroting voor check in/check out gerealiseerd.

In de huidige situatie zijn er in de hal slechts enkele kaartlezers ter beschikking. Gekeken naar de nieuwe situatie kan er in een drukke spits ook bij de poorten op het perron een wachtrij ontstaan, maar het gebruik van de poorten zal nauwgezet worden gemonitord. Daarnaast verwachten we met de plaatsing en ingebruikname van de poorten dat de druk op het halen van aansluitende treinen/metro’s verbeterd zal worden.

Helaas is een inrichting zoals op Rotterdam Centraal of Amsterdam Centraal is op dit station niet mogelijk.
Hallo Miriam,

Weet jij misschien wanneer de werkzaamheden door Strukton zijn afgerond in de hal bij Station Amsterdam Sloterdijk. Volgens mij is men bezig met het plaatsen van poortjes. In de spits is het momenteel file lopen om de station uit te kunnen lopen. En met mijn slechte ogen zorgt dit dagelijks voor problemen. Alvast bedankt voor je reactie.
Mvg Nico
Reputatie 7
Ik heb Miriam NS op de hoogte gebracht van jullie vragen, zij zal hier zondag op terugkomen.
Ik ga even voor jullie op onderzoek uit om te kijken of we deze situatie helder kunnen krijgen. Wordt vervolgd dus 🙂
UPDATE: Ik heb even een reminder verzonden naar de betreffende afdeling. Zodra ik meer weet horen jullie van mij.
Bedankt voor de update Miriam. We wachten het af.
Reputatie 3
Lettend op de reacties op de vragen over omreisroute bij incidenten lijkt het mij dat deze scenario's niet zijn megenomen in de berekeningen. Ik vrees dat ook een scenarios waarin een calamiteit het noodzakelijk acht dat het station ontruimd dient te worden er niet aan de vereiste richtlijnen van ontruiming kan worden voldaan.

Bovendien, berekenen is goed, maar testen dat het echt goed werkt is beter.

Ik heb er in het ontwerp voor SLoterdijk erg weinig vertrouwen in. Welke veiligheidsorganisatie heeft hier bij de NS voor afgetekend?
Ik denk dat we eerst even moeten afwachten hoe het er daadwerkelijk uit gaat zien. Ik denk persoonlijk dat er voor elk perron een rij poortjes komen. Volgens mij is dit in heel Nederland zo dus ik snap niet wat hierboven met ontruiming bedoeld wordt. Omdat alle perrons meerdere uitgangen hebben op sloterdijk zullen er ook meerdere poortjes per perron komen.
Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Op dit moment is Strukton bezig met de zogenaamde civiele voorbereiding voor de poorten in de hal. De werkzaamheden worden in fases uitgevoerd en zoals het nu lijkt zijn begin mei alle activiteiten afgerond. Begin juni wordt dan een aanvang gemaakt met de plaatsing van de poorten, glazen wanden en dergelijke. Zo rond begin juli zal dit dan allemaal afgerond zijn en zullen de poorten medio juli in gebruik worden genomen. Dit eerst nog met de deuren open.

Door het rit-naar-reis-principe heeft dit geen gevolgen voor het reizen op rekening of reizen op saldo. Hoe dit precies werkt met een afgekocht traject durf ik nog niet met zekerheid aan te geven. Dit zal ik dan ook nog even bij een andere collega dubbel checken.
Reputatie 2
Hoe snel wordt de bestaande stationsplattegrond van Sloterdijk bijgewerkt ivm met de nieuwe poortjes?
Reputatie 2
Zie nu dat

www.ns.nl/stationsinformatie/amsterdam-sloterdijk.html

onbereikbaar is. Trouwens ook ns.nl is momenteel onbereikbaar: Service Temporarily Unavailable

Gelukkig geldt dat niet voor fourm.ns.nl. :8

EDIT: 2 minuten later is het weer in de lucht.
Reputatie 6
Begrijp ik het nu goed, dat in de hal van Sloterdijk dus iedere trap een eigen setje poortjes krijgt? o.O