beantwoord

Plaats van trein op perron klopt niet

  • 22 August 2022
  • 3 reacties
  • 224 Bekeken

Op Utrecht Centraal staat nu op de informatieborden in welke sector / bij welke letters van het perron de trein stopt.  Die informatie is foutief, de trein stopt bij heel andere letters dan aangegegeven op het informatiebord. Graag corrigeren. Verder zou het mooi zijn als ook aangegeven kan worden waar 1e klasse zit en waar je je fiets kunt parkeren.  

 

icon

Beste antwoord door Laura NS 22 August 2022, 11:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De praktijk is-zoals zo vaak in zake transport-vaak nogal wat weerbarstiger als de theorie van de IT-uitvindertjes. Als je wat vaker reist en oogjes+oortjes open houdt zou je dat al lang moeten zijn opgevallen. En men kan van alles vragen/wensen, aan alles zit een grens. Het is en blijft nu eenmaal vooral mensenwerk. Die toevoeging van de letters is overigens erg nieuw, eerder werd enkel geplande lengte getoond-plus dat enkel stations met INTern. die letters hebben.

De meester op de bok vooraan is weer eens vergeten hoeveel bakken hij achter zich heeft. De rails zijn te glad en trein sleept wat te ver door.

Bij NS wordt-zeker bij VIRM/dubbeldek, toch vooral de luxe 1e kl. in het midden gepositioneerd-wat dus tot onvermijdelijk veel doorloop van onberechtigden erdoor leidt. Maar als die aan een uiteinde zit, wisselt datzo vaak en/of is het niet volgens plan dat dat weer 100.000 bezwaren gaat geven.

Net als hier in DE waar ik nu ben: die hele lange ICE hebben 1e/2e gesplitst met BordBistro ertussen-en het kan dus wel ruim 100 mtr schelen als het-zoals zo vaak-eer eens ´andere Reihenfolge´ is.

Al komt dit wel via de gratis WiFi van Abellio, die hier nog aktief is (NS-dochter-elders in delen van DE allang opgedoekt)

Daar kan inderdaad wat aan verbeterd worden. Ik ga het doorzetten! Ik vermoed dat de limiet daar ligt qua informatie op het bord, het moet ook niet teveel worden. Dan wordt het al snel onoverzichtelijk. Maar ik geef het uiteraard wel even door.

Reputatie 7
Badge +2

De vraag is trouwens hier ook of het de info is die niet klopt, of de plek waar de machinist stopte. Kan voorkomen dat die denkt een andere lengte stel mee te hebben (of dat er geen bordje voor 4 rijtuigen staat) waardoor de trein anders staan dan het bord vermeld.

In Utrecht echter nog geen ervaring hiermee. Wel in Amersfoort maar daar kan weinig mis gaan met de stopplaats op het enige perron (1/2) met plaatsaanduiding op de treinaanwijzer, want daar staat de trein altijd helemaal vooraan.

 

 

 

Reageer