Plaatsen incheckpalen station Cuijk

• 5 juli 2014
  • 4 reacties
  • 329 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik reis 5 dagen in de week voor mijn werk tussen Cuijk en Utrecht. Met mijn NS jaarabonnement via mijn werkgever hoefde ik niet in te checken, maar wil dat niet meer leveren. Dus vanaf volgende maand heb ik een ander abonnement waarbij ik moet in- en uitchecken. Om de aansluiting in Nijmegen te kunnen halen (omdat ik ook nog een keer extra moet uitchecken bij Veolia en inchecken bij de NS) moet ik vooraan in de trein in Cuijk richting Nijmegen instappen. Ik kom van die kant het station binnen, maar de incheckpalen staan alleen aan de andere kant van het station (de achterkant van de trein). Dus dit betekent voor mij dat ik 5 min eerder moet komen alleen omdat ik verder moet lopen om in te checken. Ik dacht dat de OV chipkaart ingevoerd werd om het makkelijker te maken voor de klanten! NIET DUS!!

4 reacties

Omdat Veolia op het traject Nijmegen - Venlo - Roermond de treindienst verzorgt, neem ik aan dat de in- en uitcheckpaaltjes op station Cuijk van Veolia zijn.
Ik denk dat u voor aanpassingen op station Cuijk daarom het beste contact kunt opnemen met Veolia.
Ik heb eerst uiteraard aan Veolia voorgelegd en dit was hun antwoord: Veolia heeft geen invloed op de inrichting van een station. Wij kunnen en mogen geen palen verplaatsen. Wij adviseren u om uw melding/vraag bij NS neer te leggen.
Het probleem is dat ook de stations waar al lang geen NS-treinen meer komen gedeeltelijk eigendom zijn van NS en gedeeltelijk van ProRail. Voor het plaatsen van een OV-chipkaartpaaltje met een kabel ernaartoe, heeft Veolia niet alleen toestemming nodig van de neutrale infrabeheerder, maar ook van de grootste concurrent. Het heeft Veolia destijds al veel moeite gekost om ├╝berhaupt op alle stations waar hun treinen stoppen OV-chipkaartpaaltjes te mogen plaatsen. Het verbaast me niets als ze niet overal op de optimale plaats staan.
Hallo Leen,

Goed dat je op het NS Serviceforum je vraag stelt. Ik snap dat dit een vervelende situatie is; met het gebruik van de OV-chipkaart willen wij wel degelijk het gemak van het reizen vergemakkelijken. Graag verwijs ik je naar ProRail om te vragen naar de afweging om de paaltjes op deze locatie op station Cuijk te plaatsen, aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de faciliteiten op het station.

Groet,
Stephan

Reageer