Plaatsing kaartautomaat Alkmaar Noord

• 29 februari 2016
  • 1 reactie
  • 155 Bekeken

Reputatie 4
Iets waar ik me al een tijdje over loop te verwonderen.
Alkmaar Noord heeft 3 kaartautomaten, 2 "bolle buik" versies waar eenmalige chipkaarten in te verkrijgen zijn, en 1 "slanke" kaartautomaat waar alleen maar saldo op chipkaarten geladen kan worden. Het vreemde is nu de plaatsing van deze drie automaten. Beide "bolle buiken" staan aan de kant van spoor 1 (richting Amsterdam/Haarlem). En de "slanke" automaat staat aan de kant van spoor 2 (richting Den Helder/Hoorn). Is het niet veel logischer dat er aan beide zijde van het station zo'n "bolle buik" versie staat? Reizigers die nu aan de kant van spoor 2 het station binnenkomen en een eenmalige chipkaart willen kopen voor hun reis richting Den Helder/Hoorn zullen ten alle tijde eerst de tunnel door mogen naar de andere kant om daar bij een van beide "bolle buik" automaten het kaartje te verkrijgen alvorens weer door de tunnel terug te gaan om bij het perron te komen. Vooral voor de wat moeilijker ter been zijnde reizigers zal dit helemaal moeilijk worden met alle trappen in die tunnel.

1 reactie

Welkom op het NS Serviceforum ravitsec. Bedankt voor je feedback over Alkmaar Noord. Ik zal dit doorsturen naar de locatiebeheerder. Ik kan geen toezegging doen over een aanpassing, maar het is altijd goed kritisch naar dit soort zaken te kijken. Mocht het voor iemand echt een probleem zijn de juiste automaat te bereiken zou ik een e-ticket adviseren. Nog beter is automatisch opladen op de ov-chipkaart te zetten.

Reageer