beantwoord

plaatsing uitcheckpaaltjes

• 19 november 2018
  • 3 reacties
  • 115 Bekeken

Dag.

Op station Veenendaal staan twee uit-incheckpaaltjes naast elkaar, waarvan 1 lastig bereikbaar is. Dat geldt trouwens voor spoor 1 en spoor 2.
Handiger is om de paaltjes aan weerszijden van het pad neer te zetten, dat werkt echt veel sneller.

hier ziet u de paaltjes.

Groeten.
Bart
icon

Beste antwoord door Stijn NS 19 november 2018, 16:50

Goedemiddag Bart van Rijnsbergen. Ik denk dat deze locaties gekozen zijn omdat ze op deze manier het minst in de weg staan. Zou je ze op plek A of B zetten (zie afbeelding), of links om de hoek richting het perron, dan zouden de paaltjes de reizigersstroom enigszins hinderen gezien de paaltjes dan in de weg staan. Ik denk dat elke locatie dan ook zowel zijn voordelen als nadelen heeft, waarbij er voor de minst nadelige situatie is gekozen.

Bekijk origineel

3 reacties

Zou dat gemiddeld sneller werken of alleen in jouw situatie? Zo'n extra paal is voor (late) instappers misschien handiger dan aan weerszijden van het pad.
Goedemiddag Bart van Rijnsbergen. Ik denk dat deze locaties gekozen zijn omdat ze op deze manier het minst in de weg staan. Zou je ze op plek A of B zetten (zie afbeelding), of links om de hoek richting het perron, dan zouden de paaltjes de reizigersstroom enigszins hinderen gezien de paaltjes dan in de weg staan. Ik denk dat elke locatie dan ook zowel zijn voordelen als nadelen heeft, waarbij er voor de minst nadelige situatie is gekozen.

Dag.
Ik denk zelf dat van de oude paaltjes de linker gewoon kan blijven staan, en de rechter zou moeten verschuiven, diagonaal naar links, dus op het korte stukje voetpad, voor die bruine, puntige paaltjes, en dan met zijn voorkant richting Utrecht. Dat lijkt me zelf de handigste situatie. Er hoeft er dan maar één verplaatst te worden, wat ook weer kosten scheelt..

Zomaar een idee hoor!

Groeten.

Bart

Reageer