Plaatsing van stop signaal

  • 11 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

Waarom rijdt een trein ruim 100 meter voorbiij een wissel ? Is dat im gebruikers hun overstaptijd te bekorten of voor een technische reden. Waarom wordt dat niet opgelost ? Ns heeft reizigers toch hoog in het vaandel? De site is bagger trouwens.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Waar heeft u dit meegemaakt? In Wijchen?
Normaal gesproken hoort een machinist te stoppen bij het blauwe bord in ruitvorm met het getal dat overeenkomt met de lengte van de trein (bord 4 = 4 bakken). Als er geen blauwe borden zijn hoort de machinist door te rijden tot dicht bij het vertreksein.
Reputatie 7
Badge
Dit gaat waarschijnlijk om Den Bosch? Een machinist moet stoppen bij het blauwe bord wat de lengte van de trein zo dicht mogelijk benadert. Bij een SLT4 is dat het bord 3 (70-75 meter). Flirt (want daar gaat het hier hoogstwaarschijnlijk om) heeft weer een afwijkende lengte, waarop de treinlengteborden niet zijn aangepast. ProRail gaat dit voorlopig ook niet doen.
Die afwijkende lengte is wel de reden dat de Sprinter van Den Bosch naar Nijmegen zo ver doorrijdt op spoor 3A.

Reageer