beantwoord

Plattegronden perrons

• 13 juli 2014
  • 10 reacties
  • 61192 Bekeken

Mijn moeder is al wat ouder en minder goed te been. In en uit de trein stappen gaat nog wel maar als ze van het ene perron naar het andere moet en dan trappen moet lopen heeft ze vaak hulp of extra tijd nodig. Omdat perron 1 en 2 of 3 en 4 niet altijd naast elkaar liggen zou het handig zijn dat ze van te voren kan zien hoe de perrons liggen. Ik kan nergens een platte grond van de Stations , met de perronnummers , vinden. Dit zou veel reizigers veel ergernis schelen omdat soms spoor 5 naast spoor 13 ligt of anders om. Dit zou handig zijn het overstappen als je weinig tijd heb.
icon

Beste antwoord door Tochjo 13 juli 2014, 11:57

Op www.sporenplan.nl kunt u ook zien hoe de sporen en perron erbij liggen, maar dat is duidelijk minder gebruikersvriendelijk dan de overzichten die NS ter beschikking stelt.

Weesp, bijvoorbeeld, ziet er dan zo uit:

Bekijk origineel

10 reacties

Het staat een beetje verstopt op de website van NS, maar als men hier de naam van het station invoert, verschijnt er een pagina waarin per (groter) station een plattegrond te vinden is.
Badge +3
Als u op deze pagina de naam van een groot station invult, dan kunt u er een plattegrond van vinden.
Helaas betreft het hier alleen maar de grotere stations, Weesp bijvoorbeeld, een toch wel belangrijk overstappunt, staat hier natuurlijk niet bij.
Badge +3
Op www.sporenplan.nl kunt u ook zien hoe de sporen en perron erbij liggen, maar dat is duidelijk minder gebruikersvriendelijk dan de overzichten die NS ter beschikking stelt.

Weesp, bijvoorbeeld, ziet er dan zo uit:

Op Weesp zijn er ook liften.
Blijf me verbazen wat er allemaal beschikbaar is voor het publiek.
Mooi plattegrondje zo. Uiteraard iets minder gedetailleerd dan wat wij tot onze uitrusting hebben.
Hallo de rijder,

Goed om te lezen dat er al zoveel reacties zijn! Daar kan je vast wel wat mee. Ik heb je vraag even verplaatst naar het topic 'op het station', zodat het ook goed vindbaar is voor andere forumleden.
Het staat een beetje verstopt op de website van NS, maar als men hier de naam van het station invoert, verschijnt er een pagina waarin per (groter) station een plattegrond te vinden is.
Zal dan wel weer veranderd zijn want ik zie nog altijd geen perronnummers. Zoek op Sloterdijk spoor 12, 9, welke zitten op Sloterdijk hier en welke op Sloterdijk ver? Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik geloof dat 11 en 12 op Sloterdijk hier en boven zitten en 9 en 10 op Sloterdijk heel ver (dus niet in 5 minuten te halen)...Lijkt me niet logisch
Badge
@MaartjeZee: ik heb de plattegrond er ook bij gepakt. Ik zie alle perronnummers op de plattegrond staan. Bij spoor 1, 2, 11 en 12 staat al een +2 aangegeven voor de verdieping. Spoor 9 en 10 zijn ook hoger gelegen en wat mij betreft is het op de plattegrond ook duidelijk dat het een stukje lopen is naar deze perrons. Wat zou er duidelijker kunnen voor jou, en hoe?
@MaartjeZee: ik heb de plattegrond er ook bij gepakt. Ik zie alle perronnummers op de plattegrond staan. Bij spoor 1, 2, 11 en 12 staat al een +2 aangegeven voor de verdieping. Spoor 9 en 10 zijn ook hoger gelegen en wat mij betreft is het op de plattegrond ook duidelijk dat het een stukje lopen is naar deze perrons. Wat zou er duidelijker kunnen voor jou, en hoe?
Sorry, ik zag het niet. Misschien een vergrootglas nodig? Ik zag een tekening maar alleen winkels, geen sporen. Ja, nu heb ik de pagina 4 keer vergroot en nu zie ik de sporen. Wat zou er duidelijker kunnen zijn voor mij? Misschien een vergrootglas aan de rand van de pagina. Of laat het plaatje zien aan iemand die deze pagina totaal niet gewend is. Maar nu zie ik het en als ik er aan gewend ben zie ik het vast beter. Bedankt voor je uitleg, spoor 9 en 10 zijn op 'Sloterdijk ver' en spoor 11 en 12 op 'Sloterdijk boven'.

Reageer