beantwoord

Poortje gaat niet open bij inchecken. Wat moet je dan?

• 27 februari 2015
  • 13 reacties
  • 2224 Bekeken

Ik was 24-02-2015 op Station Amsterdam Holendrecht. Ik check in, poortje gaat niet open. Maar ik was wel ingechecked. Ik denk, okay poortje kapot, ik probeer een ander poortje. Krijg ik de mededeling, u bent al ingechecked, poortje gaat niet open. Ik probeer door het poortje heen weer uit te checken. Lukt niet. Ik denk ik wacht totdat er iemand aan komt en glip dan naarbinnen. Maar het is een niet zo druk station,dus er was niemand.

Uiteindelijk heb ik over de hele constructie heen moeten klimmen. Gelukkig ben ik redelijk fit en had ik geen bagage bij me, anders zou dit niet gaan.

Vervolgens ben ik in de trein gecontroleerd en volgens de conducteur was is gewoon netjes ingechecked. Dus ik was echt niet gek, of ik had het verkeerd gezien.

Voor mij viel het nog mee, maar stel je voor je bent wat ouder, of je hebt een zware rugzak aan je nek hangen, dan heb je mooi een probleem.
icon

Beste antwoord door Aar 27 februari 2015, 23:24

Als je aangeeft om welk poortje het gaat, zal een NS-medewerker er een reparateur op af sturen. In het vervolg kan je beter de informatiezuil gebruiken. Hier kunnen ze binnen 10 seconden na je oproep het poortje voor je openen.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Het is niet de bedoeling dat reizigers achter andere mensen aanglippen of over poortjes gaan heenklimmen. De poortjes zijn niet ontworpen voor deze belastingen en zouden dus beschadigd kunnen raken. In dat geval begaat u een strafbaar feit.

Bij de poortjes staat altijd een service- en alarmzuil, die in voorkomende gevallen gebruikt dient te worden. U had via deze zuil contact moeten opnemen met een NS-medewerker, die u in een gunstig geval verder had kunnen helpen.

Een alternatief zou zijn geweest om een wegwerpkaartje te kopen en dit voor een ander poortje te houden, in de hoop dat dat wel zou werken.
Staat de zuil aan beide kanten? Bij de metro alleen aan de buitenkant, net zoals het kaartjes automaat. Vandaag was er weer een persoon die de poortjes een klap gaf en vrolijk zonder uit te checken naar buiten liep.
Tijd om even een ander kaartje te kopen had ik ook niet. Tenminste als ik niet een half uur wou wachten. En ik ben ook niet zo zwaar dat ik iets beschadig. Zo lomp deed ik niet. Dat valt erg mee. Ik ga echt niet expres dingen slopen hoor. Zou de NS hun systeem niet even na moeten kijken wáarom dat poortje dan niet opengaat? Lijkt mij een bug in het systeem dus.
Reputatie 5
Badge
Als je aangeeft om welk poortje het gaat, zal een NS-medewerker er een reparateur op af sturen. In het vervolg kan je beter de informatiezuil gebruiken. Hier kunnen ze binnen 10 seconden na je oproep het poortje voor je openen.
Okay zal de volgende keer noteren om welk poortje het gaat, en de informatie zuil gebruiken.
Poortjes kan je gewoon door heen douwen . Klote poortjes zijn alles behalve klant vriendelijK.
Ja ik kon hem ook opentrappen, maar ik wil liever niks slopen. Ik ben over de stellage heen geklommen wat op zich wel lukte daar.

Het is trouwens de tweede keer dat ik zoiets heb. De eerste keer was in nieuw Vennep. Ik had een fiets bij, fiets toeslag betaald, inchecken, en dat ding gaat dicht alsof er een naloper achter me komt of zo. Maar die naloper was mijn eigen fiets waarvoor ik toeslag betaald had zelfs. Heb ik door de bosjes om het poortje heen net met me lange armen kunnen uitchecken, en vervolgens nog een keer inchecken en dat ging goed.

Prima die poortjes, maar ze zouden meer met dit soort situaties rekening kunnen houden.
Met een fiets moet men het brede poortje gebruiken. Dat blijft als het goed is langer open.
Ah dankje Pe pe, misschien lag het daaraan dan... 🙂
Helaas klopt de reactie niet. Vanmorgen op Amsterdam Lelylaan werkten een aantal poortjes niet. Knop op de informatiezuil gaf een soort melding van 'er is nog 1 wachtende voor u oid.' Dat duurde 2 minuten, toen nog uitgebreide uitleg moeten geven en toen was mijn trein al weg. Half uur later dus.
Kan ik daar ook een vertragingsformulier voor gebruiken?
Hallo allesbestaatal, op welke reactie doel je precies? Als een poortje niet werkt door wat voor reden dan ook, dan kun je inderdaad gebruik maken van de zuil. Waren er meer reizigers die ook niet door de poorten konden?
Dat via de infozuil het poortje binnen 10 seconden na je oproep wordt geopend

Laatste regel van het gemarkeerde antwoord.
Bedankt MvanGelder. Normaal gesproken gaat dit inderdaad vrij snel, maar als er meerdere reizigers zijn die problemen ervaren kan het iets langer duren.

Reageer