beantwoord

poortjes 1 opgang HS drukte

• 7 September 2021
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Op HS is sinds een tijd nog maar 1 tunnelbuis onder de sporen beschikbaar. Met het afsluiten van de perronopgangen aan de fietstunnelzijde, zijn aan de andere kant OV chipkaart poortjes geplaatst. Ik (en velen met mij) diende destijds reeds een verzoek in om de opgangen open te houden, omdat ik grote drukte voorzag in een periode die na covid zou komen. 
Vanmorgen was het zover; Rijen dik stond men om het station uit te komen. Ik wilde het station graag in. In het midden waren wel twee poortjes beschikbaar in mijn richting, maar ik kon niet anders dan me door de mensenmassa heen wurmen richting de treinen.

Dit moet echt veranderen. Het is gevaarlijk. Waar kan ik met mijn zorgen terecht? Komen de beleidsmakers eens kijken naar de mensenmassa op spoor 6 en richting de uitgangen?

icon

Beste antwoord door MoDe 7 September 2021, 09:14

Meldt dit ook bij gemeente en ProRail. En blijf het melden, elke keer als je in de drukte komt.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Meldt dit ook bij gemeente en ProRail. En blijf het melden, elke keer als je in de drukte komt.

Reputatie 6
Badge

Verzoek om dit grote station niet te bepoorten is zinloos. Zelfs Schiphol moet geheel omgebouwd om het alsnog zonder risicogevaren te kunnen bepoorten

Je zegt niet zo duidelijk welke KANT je bedoelt, maar ik neem aan die nieuwe ri. Laak/scholen/FEBO DUS veronderstel ik dat je net op de tijd direkt na aank. een IC die 100en blakend van nieuwe lust studenten aan die (hoge?)scholen aankwam-het is zoals vrijwel elke NLer weet, een zinloze exercitie studentjes wat beleefdheidszin en respect voor anderen-of zelfs maar een seconde vooruitdenken aan anderen, bij te brengen. Maar die grote uittocht zou normaal gesproken na 2-3 min weer over moeten zijn en door de tijdenligging op HS gaan steeds 4 treinen rond vrijwel dezelfde tijdstippen om het kwartier.

OF als je met je velo aankomt-rondrijden en de oude uitgang stationsplein/JUMBO benutten

Reputatie 7
Badge +3

Als er in de spits net een trein is aangekomen staan er even wat mensen bij de poortjes maar dat is overal zo. Lijkt me niet zo'n probleem.

Wat er gevaarlijk aan is me raadsel, overal in de wereld worden poortjes gebruikt bij treinen en metro's. Shinjuku station in Tokyo heeft 3 miljoen passagiers per dag die ook allemaal door een poortje gaan, daar staat in de spits ook wel eens een rij.

Reageer