beantwoord

Poortjes Amsterdam Sloterdijk

• 28 oktober 2017
  • 56 reacties
  • 2893 Bekeken

Toon eerste bericht

56 reacties

Ik ben echt boos. Ik begrijp nu dat Schagen - Leiden/Den Haag/Rotterdam heen 1 tarief is als ik over sloterdijk reis, omdat ik dan niet door de poortjes hoef over te stappen en terug, bij dezelfde overstap kost het me meer geld omdat ik dan door de poortjes moet. Omdat het zogenaamd omreizen is. De reisplanner geeft deze route gewoon aan en niet over Beverwijk omdat dat korter zou zijn. Ik krijg het verschil "uit coulance" terug. Ik noem dit geen coulance. Ik heb gewoon recht op de berekening van een juist reistarief, waarvan de kosten voor zowel de heen als terugreis gelijk behoren te zijn en niet op de terugreis hoger omdat je door poortjes moet. NS los dit op! Het is al maandenlang een leuke melkkoe om rijk te worden over ons reizigers.
Ik ben echt boos. Ik begrijp nu dat Schagen - Leiden/Den Haag/Rotterdam heen 1 tarief is als ik over sloterdijk reis, omdat ik dan niet door de poortjes hoef over te stappen en terug, bij dezelfde overstap kost het me meer geld omdat ik dan door de poortjes moet. Omdat het zogenaamd omreizen is. De reisplanner geeft deze route gewoon aan en niet over Beverwijk omdat dat korter zou zijn. Ik krijg het verschil "uit coulance" terug. Ik noem dit geen coulance. Ik heb gewoon recht op de berekening van een juist reistarief, waarvan de kosten voor zowel de heen als terugreis gelijk behoren te zijn en niet op de terugreis hoger omdat je door poortjes moet. NS los dit op! Het is al maandenlang een leuke melkkoe om rijk te worden over ons reizigers.

Hi AgeethH: zoals al elders door mij aangegeven NS gaat dit vooralsnog niet oplossen. Er schijnt inmiddels wel een werkgroep voor dit probleem te zijn, maar dat was een mededeling van een maand geleden hierna alleen maar radiostilte. Er zijn overigens meerdere topics over dit onderwerp. Zeer kwalijke actie van de NS mijns inziens, maar ze komen er mee weg. Ik zelf heb de zaak overigens wel aanhangig gemaakt bij Kassa van de Vara. Tot op heden daar ook geen reactie van gehad.

Hi AgeethH: zoals al elders door mij aangegeven NS gaat dit vooralsnog niet oplossen. Er schijnt inmiddels wel een werkgroep voor dit probleem te zijn, maar dat was een mededeling van een maand geleden hierna alleen maar radiostilte. Er zijn overigens meerdere topics over dit onderwerp. Zeer kwalijke actie van de NS mijns inziens, maar ze komen er mee weg. Ik zelf heb de zaak overigens wel aanhangig gemaakt bij Kassa van de Vara. Tot op heden daar ook geen reactie van gehad.

Wat jammer, ik dacht ook al aan Kassa en Radar. Misschien Arjen Lubach inschakelen? Ik ga het ook bij deze instanties aanhangig maken. Misschien helpen meer aanmeldingen. Je weet het nooit.
Misschien een idee voor de werkgroep. Geef de mensen die problemen hebben een stationspas. Dan kun je daarmee door de poortjes en de rit berekening blijft onveranderd.
@Sivan : Hier de toezegging van Miriam dat ze het uit gaat zoeken. Er is natuurlijk nooit op teruggekomen.
Voor ons geldt het voorbeeld Haarlem-Castricum. Via Sloterdijk ipv Beverwijk was en is een geldig en gelijk geprijsd reisadvies. Bovendien: Wat als er werkzaamheden zijn op het traject via Beverwijk? Dus: recht is recht. Radar opzoeken is te mild; een rechter zou hier denk ik gehakt van maken. Een omlooproute is niet voldoende; je mist mogelijk aansluiting en wat nu als je de winkels wilt bezoeken? Kortom: er is nog veel te weinig onvrede en actie voor iets wat klip en klaar een recht is.

Wat kun je doen: je hebt recht op teruggave van eventueel teveel betaald tarief als je uit- en weer incheckt. Doe dit dan ook! Check JUIST uit en weer in ipv om te lopen, en vraag meteen bij thuiskomst het teveel betaalde terug. Iedere dag. Eens kijken of dat helpt. (NEE, dit is niet aanzetten tot illegaal gedrag)

In de tussentijd zal ik eens polsen of hier niet juridisch wat dwang te zetten is en wat perscontacten afstropen. Het heeft nu lang genoeg geduurd.

Achtergrond is waarschijnlijk dat het OV chip systeem te "dom" is om hier correct mee om te gaan. Het zal een fundamenteel probleem zijn met het huidige ontwerp, maar dat maakt natuurlijk niets uit. Geld is geld, juist voor de reiziger. En geld (veelvuldige terugbetaling door NS) is dan ook de sleutel tot de oplossing.

Reageer