beantwoord

Poortjes bij fietsenstalling Apeldoorn

Ik vrees ellende als de poortjes bij de fietsenstalling Apeldoorn dicht gaan. Er zijn 2 poortjes geplaatst waar alle fietsenstallers straks langs moeten, en voor NS en een voor Arriva. Dat betekent dat er voor de NS één poortje beschikbaar is, in twee richtingen. Nu is het al druk als je in de spits uit een volle trein komt bij de ene in- en uitcheckpaal. Nu kun je nog ritsen met mensen die in en uitchecken. En nu checken reizigers al uit bij de palen op het perron. En dadelijk moet dat allemaal bij één poortje? NS, kunnen jullie hier nog eens goed over nadenken en met een andere oplossing komen?
icon

Beste antwoord door Iris NS 1 november 2018, 20:22

Hoi Anita,

Bedankt dat je dit met ons deelt. Ik zal je zorgen delen in de organisatie. Laat je ons weten hoe het uiteindelijk zal verlopen?

Bekijk origineel

23 reacties

Goedemorgen AnitaNS, welkom bij de NS Community!

Ik ben zelf slecht bekend op station Apeldoorn, maar als ik het goed begrijp is er daar bij een specifieke uitgang, waar voornamelijk reizigers voor de fietsenstalling gebruik van maken, slechts één poortje per vervoerder, correct? Gezien de drukte verwacht jij daar lange wachtrijen dus?

Overigens is het niet toegestaan om 'NS' aan je naam toe te voegen om verwarring te voorkomen. Dit is namelijk enkel toegestaan voor Moderators. Je mag mij een privébericht sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') als je een voorkeur hebt voor een specifieke gebruikersnaam. Mocht ik geen bericht ontvangen dan zal ik je naam aan het einde van mijn dienst vandaag (voor 15:00) veranderen naar Anita2018. Dit zal dan ook de gebruikersnaam worden waarmee je moet inloggen.
Het klopt wat je schrijft. Zie foto's.

Hoi Anita,

Bedankt dat je dit met ons deelt. Ik zal je zorgen delen in de organisatie. Laat je ons weten hoe het uiteindelijk zal verlopen?
Beste mensen van NS,

Kan bevestigen wat Anita schrijft, het is echt niet handig om 1 poort voor NS en 1 poort voor Arriva te gebruiken. Het wordt te druk en zeker niet efficiënt.
Oplossing is om een extra poort te plaatsen voor NS-kaarten.

Groeten Jeroen Blijleven
Nog een aanvulling, ik maak doordeweeks elke dag gebruik van de fietsenstalling.
Hmm, ik kan me voorstellen dat het bij 1 poortje natuurlijk wel druk kan zijn (met name in de spits). Goed dat je dit aangeeft, Jeroen!

Ik zal eens een balletje opgooien bij de stationsmanager. Wellicht is het mogelijk een poortje bij te plaatsen of zijn er wellicht al plannen. Zodra ik meer weet zal ik dat hier laten weten!
Bedankt voor je reactie en dat je de vraag stelt aan de stationmanager.
Badge +3
Als deze poortjes in beide richtingen gebruikt (gaan) worden is dat vragen om problemen natuurlijk.

Natuurlijk mag je er wel in 'polonaise' doorheen (je hoeft niet te wachten tot de vorige persoon er doorheen is en het poortje weer sluit).

Dus dat wordt dan op een iets andere manier 'ritsen'... 😃
Reputatie 4
Zomaar een ideetjen mochten de poortjes dichtgaan en er geen oplossing zijn: overstappen op het perron van NS naar Arriva en vervolgens bij het Arriva-poortje je check-in annuleren.
Dat heb ik vanochtend ook gedaan, Simon. Na de ervaring dat ik erg lang moest wachten om bij de NS uit te checken eerder deze week.
Ik hoop dat de mensen vanaf de fietsenstalling hun trein hebben kunnen halen, nadat veel reizigers uit een volle trein in polonaise richting de fietsenstalling uitcheckten.
Tot mijn verbazing zag ik dat de poortjes vanavond weer open waren.
De stationsmanager is inmiddels op de hoogte en heeft ook al meerdere signalen hierover ontvangen. Kortom, hij zal bij de betreffende afdelingen dit issue onder de aandacht brengen om deze situatie te veranderen/verbeteren!
Beste mensen van de NS,
Is er al iets bekend van een extra poortje bij de fietsenstalling bij NS. Het is erg druk en er ontstaat irritatie van mensen om elkaar niet door te laten.
Alvast bedankt voor de reactie.
In Apeldoorn bedoel ik.
Helaas niet, Jeroen. Ik zal de stationsmanager nog eens vragen of hij meer weet over de huidige stand van zaken.
Heel graag, bedankt.
Ik heb afgelopen maandag een bericht terug gekregen van de stationsmanager. Hij heeft de vraag over de actuele stand van zaken uitgezet. Kortom, we moeten nog even op terugkoppeling wachten. Zover ik weet is de OV-chipkaart organisatie er in elk geval wel mee bezig!
Bedankt voor de update, Denice.
We wachten geduldig af.
We blijven nog even in spanning. Ik heb nog geen terugkoppeling weer gehad dus heb er een berichtje achteraan gestuurd!
Helaas heeft Denice NS nog geen reactie gekregen. Ze komt zo snel mogelijk bij jullie terug!
Reputatie 1
Op de heenreis, gewoon bij Arriva inchecken, daarna op perron 1 bij Statie weer uitchecken en meteen weer bij de NS inchecken.
Op de terugreis, hetzelfde principe. Uitchecken bij NS op het perron en daarna bij Arriva inchecken en je kunt in 1 keer naar buiten doorlopen via het Arriva poortje. Als ongeveer de helft van de reizigers deze truc kent (het worden er al steeds meer), is het probleem ook opgelost. Dan is doorstroming in de tunnel een stuk beter, en is er geen ingrijpende verbouwing meer nodig. Het mij dat er gewoon geen ruimte is voor meer poortjes op deze plek, dus kunnen we als reizigers beter maar pragmatisch zijn.
Reputatie 1
jth079 schreef:

Op de terugreis, hetzelfde principe. Uitchecken bij NS op het perron en daarna bij Arriva inchecken en je kunt in 1 keer naar buiten doorlopen via het Arriva poortje.

Als je bij NS uitcheckt bij de overstappaal op het perron, hoef je niet eens bij Arriva in te checken om wel zonder kosten door een Arriva poortje naar buiten te kunnen.
Reputatie 1
PaulN schreef:

jth079 schreef:

Op de terugreis, hetzelfde principe. Uitchecken bij NS op het perron en daarna bij Arriva inchecken en je kunt in 1 keer naar buiten doorlopen via het Arriva poortje.

Als je bij NS uitcheckt bij de overstappaal op het perron, hoef je niet eens bij Arriva in te checken om wel zonder kosten door een Arriva poortje naar buiten te kunnen.

Werkt inderdaad, heel handig om te weten dit. ik denk dus dat het een kwestie is van tijd tot een groot deel van de "ervaren" reizigers dit door heeft en dan lost het probleem zich vanzelf wel op. Ik denk niet dat er een andere oplossing is, zonder ingrijpende verbouwingen.

Het is meer dat de routering naar buiten duidelijker aan moet worden gegeven. Er zijn ook best wel wat (onervaren) reizigers die denken dat de fietsenstalling de uitgang van het station is, omdat dat qua looproute voor de hand ligt. Die staan nu ook braaf in dezelfde rij terwijl ze natuurlijk de trap op moeten (of lift). Misschien dat daar nog iets mee gedaan kan worden.

Desondanks wel fijn dat de NS helpdesk er melding van heeft gemaakt en regelmatig feedback geeft! Ik blijf het met interesse volgen.
Helaas heeft Denice NS nog geen reactie gekregen. Omdat ze op dit moment afwezig is laat ik jullie weten dat ze hierop terug komt zodra het kan.

Reageer