beantwoord

Poortjes Den Haag Centraal

• 12 september 2019
  • 32 reacties
  • 993 Bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 7
Badge

Bedankt voor je bericht @Laura NS 

Jammer dat er al gelijk een foutje staat in de eerste zin. De poortje zijn niet een jaar geleden geplaatst, maar ruim langer geleden.

Verder wordt er aangegeven dat er in 2020 een wijziging gaat plaatsvinden, en dat de poortjes wel in gebruik gaan. 

Vanzelfsprekend is het dan in het kader van dit topic zeer interresant om te weten wat dat nu inhoud. Kan je dat aangeven @Laura NS ?

Ik ben zelf ook benieuwd en ik heb de vraag graag voor je uitgezet @AbbeyRoad. Het kan zijn dat ze hier nog niks over los willen laten en daar heb ik dan respect voor, maar als ze wel iets kunnen vertellen, dan deel ik het hier uiteraard. :)

@AbbeyRoad, de huidige toegangspoorten op de koppen van de sporen worden ongeveer 6 meter meer de hal in gezet en het aantal wordt uitgebreid.

Reputatie 7
Badge +3

Ah, dus hetgeen al vaker is geopperd maar niet mocht/kon omdat de hal dan te klein werd wat op bezwaren van de winkeliers stuitte.

Goed dat men nu toch inziet dat dat een goede oplossing is. Zal zeker een stuk goedkoper zijn dan hetgeen wat eerst werd aangegeven, namelijk het verleggen van de perrons. Jammer alleen dat men dit niet al gelijk bij de verbouwing van het station heeft beseft. 

Reputatie 7
Badge

@AbbeyRoad, de huidige toegangspoorten op de koppen van de sporen worden ongeveer 6 meter meer de hal in gezet en het aantal wordt uitgebreid.

Dat is een toch wel opvallende beslissing. Jaren is dit idee als onmogelijk/ongewenst aangegeven. Als ik weer eens te Den Haag ben zal ik het in de gaten houden @Laura NS  😀

Reputatie 2

Ik denk dat ze hebben ingezien dat als een 10-baks dubbeldekker intercity vol met reizigers binnenkomt, dit een lange file voor de bestaande poortjes oplevert (zelfs nu ze nog open staan) die de complete breedte van het perron inneemt, die onwenselijker is dan de nu toch gekozen oplossing. Zeker als aan beide zijden van het perron net treinen binnen zijn gekomen.

Bovendien is de huidige plaatsing van de poortjes gewoon erg vervelend voor overstappende reizigers, die moeten gaan uitchecken + inchecken zodra de poortjes sluiten, als ze zouden blijven staan waar ze nu staan. (En ja; als ik op Den Haag CS ben, is het 90% van de tijd om over te stappen).

Reputatie 5

Daarom. Het zou niet redelijk zijn om van overstappende reizigers te verwachten dat die uit+in moeten checken op zo'n druk station. Zolang het gebied achter de poortjes, de perrons, allemaal toegankelijk zijn met één checkin krijg je geen vervelende situaties zoals op bijvoorbeeld Sloterdijk. 

Nou zijn poortjes wat mij betreft per definitie een slecht idee: ik heb er het afgelopen jaar gemiddeld iedere 3-4 dagen problemen mee gehad en meerdere keren per maand onterecht extra kosten aan overgehouden. Kom eerst eens met een minder foutgevoelig systeem voordat je dit soort onzin invoert! Of laat die dingen op zijn minst open zodat je gewoon het station op een normale manier in- en uitkan.

Reageer