beantwoord

Poortjes Enschede

• 17 mei 2015
  • 6 reacties
  • 399 Bekeken

Hoi allemaal, regelmatig reizen wij met de trein naar Den Haag Centraal, ook om iemand op te halen. Dit komt dan op het volgende neer, de poortjes in Enschede zijn gesloten, wij checken dan binnen een uur weer in. De uitstek wordt dan geannuleerd en in Enschede komen wij het station niet uit.(wij lossen het nu op om langer dan een uur te wachten, maar dat is niet fijn.) heeft iemand hier een andere oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Dennis 17 mei 2015, 10:44

De vraag is inderdaad niet duidelijk. Hier wat algemene opmerkingen.

Een check-uit wordt nooit geannuleerd (iets in die geest is wel aangekondigd voor het laatste kwartaal van 2015, voor enkele stations, zie http://www.ns.nl/reizigers/blind/tussentijds-uit-en-inchecken.html). Een check-in kort na een check-uit heeft soms wel dezelfde gevolgen als het annuleren van een check-uit zou hebben. Een check-in met kort daarna een check-uit wordt wel het annuleren van de check-in genoemd.

Het station niet uit kunnen komen komt voor als je al of niet bent ingecheckt en te weinig saldo hebt om uit te checken. De mogelijkheid om bij een bepaald saldo uit te checken kan tijdsafhankelijk zijn bij oningecheckt uitchecken met Dal Vrij, omdat het instaptarief dan vermoedelijk van de tijd van uitchecken afhangt.

Het station niet uit kunnen komen komt naar verluidt ook voor bij een oningecheckte eenmalige chipkaart.
Bekijk origineel

6 reacties

Kunt u misschien iets duidelijker uitleggen wat u probeert te doen? Als u met de trein van Enschede naar Den Haag Centraal wilt reizen, checkt u in in Enschede, het poortje gaat open, u reist naar Den Haag Centraal en checkt daar weer uit. Ik begrijp dus niet waarom u een uur op station Enschede zou willen bivakkeren.
Reputatie 6
Badge +2
De vraag is inderdaad niet duidelijk. Hier wat algemene opmerkingen.

Een check-uit wordt nooit geannuleerd (iets in die geest is wel aangekondigd voor het laatste kwartaal van 2015, voor enkele stations, zie http://www.ns.nl/reizigers/blind/tussentijds-uit-en-inchecken.html). Een check-in kort na een check-uit heeft soms wel dezelfde gevolgen als het annuleren van een check-uit zou hebben. Een check-in met kort daarna een check-uit wordt wel het annuleren van de check-in genoemd.

Het station niet uit kunnen komen komt voor als je al of niet bent ingecheckt en te weinig saldo hebt om uit te checken. De mogelijkheid om bij een bepaald saldo uit te checken kan tijdsafhankelijk zijn bij oningecheckt uitchecken met Dal Vrij, omdat het instaptarief dan vermoedelijk van de tijd van uitchecken afhangt.

Het station niet uit kunnen komen komt naar verluidt ook voor bij een oningecheckte eenmalige chipkaart.
Badge +3
Ik begreep dat die dingen juist allerlei poortjes openen, ook van stations niet op de route. Lijkt me ook een merkwaardige gang van zaken. Voor de reis is al betaald, wat probeer je dan te bereiken door zo'n reiziger zijn aankomststation niet te laten verlaten?
Reputatie 6
Badge +2
Ik begreep dat die dingen juist allerlei poortjes openen, ook van stations niet op de route. Lijkt me ook een merkwaardige gang van zaken. Voor de reis is al betaald, wat probeer je dan te bereiken door zo'n reiziger zijn aankomststation niet te laten verlaten?

Dat stond dacht ik pas in een ander topic. Ik weet niet of het waar is.
Reputatie 1
Badge
GOED lezen-dit geldt enkel als je niet juist bent INgesjekt!
Dat zeggen ze toch ?

Maar waarom kan je niet uitchecken met een eenmalige chipkaart als je vergeten bent in te checken ?

Met een OV Chipkaart kan je dat wel en met de eenmalige chipkaart heb je al betaald voor de rit en kan je niet zwartrijden ( kan wel maar is niet relevant hiervoor)

Reageer