Poortjes intrappen / meeglippen (station Gouda)

Reputatie 1
Op veel stations waar ik kom (waaronder Gouda) zie ik bijna dagelijks iemand een poortje intrappen of 'meelopen'. Er is geen NS-personeel te bekennen op dit station. Op het alarm dat afgaat reageert niemand. Als ik hierover eens een keer de politie bel, krijg ik te horen dat de spoorwegpolitie niet meer bestaat en ik de NS-klantenservice dien te bellen. Begrijpt u het nog?

17 reacties

Dagelijks zie ik het niet, al is het fenomeen tailgaten me niet onbekend. Met persoonsidentificatie en lokatie zijn poortjes overbodig. ..
Dat is inderdaad een gekke situatie. De poortjes staan er natuurlijk niet voor niets, dit is voor de beveiliging van een station. Jammer om te lezen dat deze poortjes toch vaak nog genegeerd worden. Je feedback over station Gouda zet ik door. Als je dit vaker ziet op een ander station mag je dit ook doorgeven. Dankjewel voor je bericht!
Reputatie 6
Ik zie dit ook met enige regelmaat. Op bijvoorbeeld Breda-Prinsenbeek zijn ook poortjes, maar het is een onbemand station. Ik zie daar ook weleens mensen over de poortjes klimmen of snel meeglippen met iemand. Met name 's avonds, richting Breda centrum. De brede poortjes staan sowieso erg lang open valt mij op. Ook op station Breda zie ik het regelmatig, daar staat soms wel personeel bij te kijken (en soms te beboeten), maar ook niet altijd.
Dankjewel voor je bericht Rene74. Dat is ook zeker niet de bedoeling. Ook over dit station ga ik een melding aanmaken!
Volgende stations ook regelmatig: Beverwijk bijna dagelijks => gevolg van het feit geen controle tussen Haarlem en Beverwijk. Op Haarlem zelf ook zelfs al meegemaakt terwijl er een conductrice bij de poortjes staat te kijken.
Reputatie 4
De brede poortjes blijven langer open vanwege oa mensen in een rolstoel, veel bagage enz.

Qua meeglippers zou ik Helmond, Deventer en eerder genoemde Gouda en Haarlem willen nomineren. Bij dit rijtje is ooit iemand meegeglipt of bij mensen in familiekring.
Reputatie 5
Ik denk dat dit op heel veel stations gebeurt. In Boxtel schijnt het ook schering en inslag te zijn. Heb eens meegemaakt dat iemand erdoor glipte terwijl ik uitcheckte.
Badge +3
Woerden ook erbij. Veel zwartreizigers naar Utrecht (ritje van 10 minuten), met name jongeren op vrijdagavond e.d. En mensen die aan de andere kant van het station moeten zijn (bussen vertrekken aan beide zijden) maar geen paar honderd meten willen omlopen en het vertikken om in- en uit te checken.
Reputatie 7
Badge +3
Intrappen of meeglippen is niet is niet eens nodig als je een beetje lenig bent. Ik zag vanmorgen nog iemand over het poortje heen gaan, heel soepeltjes handen op de zijkant en benen er overheen zwaaien. Zag eruit alsof hij dit vaker had gedaan. Dit was bij de toegang naar de fietsenstalling in Delft.
Reputatie 5
Dagelijks, ik hoor zowel 's ochtends al 's avonds dat poortjes-alarm afgaan, betekent dat iemand meeglipt of "gewoon"de boel open trapt.
Reputatie 6
Badge
Rotterdam Alexander/Lombardijen --> Centraal ook een zeer populaire, soms worden er zelfs poortjes ingetrapt.
Intrappen of meeglippen is niet is niet eens nodig als je een beetje lenig bent. Ik zag vanmorgen nog iemand over het poortje heen gaan, heel soepeltjes handen op de zijkant en benen er overheen zwaaien. Zag eruit alsof hij dit vaker had gedaan. Dit was bij de toegang naar de fietsenstalling in Delft.

Epke Zonderland?
Reputatie 1
Ontbreken van een serieuze reactie van NS op dit onderwerp geeft (voor mij) aan dat NS onderkent dat poortjes geen middel zijn tegen zwartrijders, maar het beeld dat ze dat wel doen graag in stand houdt.
Badge +3
Och ja, weet je zelfs met V&S personeel aanwezig valt iemand die door een luid piepend poortje loopt niet eens op.

V&S mensen (sorry Slidestops) hebben ook andere taken zoals mensen zonder smartphone van reisadvies voorzien en zo, in plaats van boefjes vangen.

En bovendien, er zijn ongeveer 20 poortjes hier aan elke kant. dus zoek maar uit wie het was.

Het geluid (en rode licht) houdt niemand tegen, echt niet! Net zoals nabij Schiphol wonen die Boeing over je huis alleen maar opgemerkt wordt door bezoekers (oh ja, daar ging er weer eentje).

Maar NS denkt van wel (die pakken we wel in de trein? Ga controleren dan!) dus keep dreaming of hou dan zelf maar iemand tegen, dat doe ik soms "nee dat mag niet"! 😞
Reputatie 7
Badge
Poortjes geven de betalende reizigers een barrierefrustratiegevoel, en zijn voor niet-betalende reizigers een uitdaging. Behalve de leverancier is er niemand dus wijzer van geworden.
Reputatie 1
NS kom eens met een reactie!
Reputatie 5
Dankjewel voor je bericht Rene74. Dat is ook zeker niet de bedoeling. Ook over dit station ga ik een melding aanmaken!
Reactie van de NS is al gegeven.

Reageer