beantwoord

Poortjes Lombardijen hebben nul effect op scholieren

• 23 december 2016
  • 7 reacties
  • 289 Bekeken

Reputatie 6
Badge
Op station Rotterdam Lombardijen staan poortjes, en die staan er niet voor niets. Toch lijkt een grote groep kindjes tussen 12-16 daar de laatste tijd anders over te denken. Regelmatig zie ik mensen aan de kant bij de bushalte simpelweg tussen de poortdeuren door steken, waardoor de poorten hard gaan piepen. Ik weet 98% zeker dat het kinderen van het Wartburg College zijn, aangezien deze onder de leeftijdcategorie vallen die ik noemde, en dit de enige middelbare school pal naast het station is. Bovendien heeft iemand van 18+ gewoon een geldig vervoersbewijs, dus die zie ik het nooit doen. Ik zag het vandaag weer gebeuren tussen 13:30 en 13:41. Een blond meisje en 2 kerels, maar het zijn er vast meer.

Kan er misschien wat met deze schavuiten gedaan worden zodat ze geen overlast meer veroorzaken? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 23 december 2016, 15:40

Er is daar inderdaad geen personeel. Wel zal ik dit signaal doorspelen naar onze veiligheidcentrale.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Yep.
Niet alleen scholieren, maar ook de 'usual suspects' uit die buurt. Ook proberen mee te lopen is populair, ik wacht dus altijd even net voorbij de klaphekjes ;)

Scholieren doen het om bij het winkeltje te komen vermoed ik. Is ook niet zo'n slimme uitvinding, om te kunnen winkelen moet je dus een OV-kaart met min. €20 tegoed hebben ...

PS: net even profiel van de school bekeken ... ook een school met den Bijbel levert dus schavuiten (mooi woord toch!) op die in kuddes het fietspad onveilig maken en 's ochtends sigaretten en red bull moeten scoren. Maar dat terzijde.
Ik denk inderdaad niet dat de scholieren perse zwart reizen, maar bij het winkeltje willen komen of over willen steken binnendoor.

Het maakt het natuurlijk niet minder storend. Maar NS zal er weinig aan kunnen/willen doen. Personeel is er al jaren niet meer aanwezig.
Er is daar inderdaad geen personeel. Wel zal ik dit signaal doorspelen naar onze veiligheidcentrale.
Reputatie 6
Badge
Bedankt voor jullie reacties. Het argument van het winkeltje vind ik nogal vreemd. Er staat een hele snackbar op wielen pal naast de school, waar je vrijwel alles kan halen van patat tot Turkse pizza. @Klaas-Jan, kun je misschien ook het tijdstip meegeven wat ik genoemd heb? Daar zie je deze kinders "in actie".
Reputatie 6
Badge
Dit was trouwens tussen 12.30 en 12.41 zie ik net. De sprinter was 4 min te kaat. Kan het helaas niet meer wijzigen.
In de schoolpauzes 😃 En buiten vakantietijd uiteraard.
Reputatie 5
Het argument van het winkeltje vind ik nogal vreemd.
Toch zie ik ze daar 's ochtends regelmatig. Er is me zelfs wel 's gevraagd om sigaretten te kopen omdat ze die zelf niet kunnen kopen (leeftijd). En die snackbar buiten is 's ochtends niet open om 8 uur ... dus voor koffie en red bull moet je bij de winkel zijn.

Reageer