beantwoord

Poortjes op station Enschede openen met DB vervoerbewijs

• 9 september 2014
  • 8 reacties
  • 660 Bekeken

Ik heb een internationaal treinkaartje gekocht bij DB, betreft een kaartje van Leeuwarden naar Münster, dit was voor mij het goedkoopste tarief.
Hoe krijg ik daarmee het poortje in Enschede open bij overstap van NS naar DB?
Om in Enschede van het NS perron af te komen moet je door het OVChip poortje. Ik las ergens dat na augustus dit poortje dicht zou gaan.
Groeten Pieter
icon

Beste antwoord door Loes 9 september 2014, 15:34

Ik heb een internationaal treinkaartje gekocht bij DB, betreft een kaartje van Leeuwarden naar Münster, dit was voor mij het goedkoopste tarief.
Om in Enschede van het NS perron af te komen moet je door het OVChip poortje. Ik las ergens dat na augustus dit poortje dicht zou gaan.
Groeten Pieter

Hoi Pieter,

Als het goed is staat er op het internationale ticket een soort barcode op, daarmee kan je door de poortjes mocht je over moeten stappen door poortjes heen, ik ben namelijk niet bekend op station Enschede. Mijn gevoel zegt dat je voor die overstap niet door de poortjes hoeft.
Mocht die code er nu niet opstaan, kan je contact opnemen met NS via de Servicezuil of spreek een medewerker aan die u er door kan laten, maar zoals ik al zei, denk dat het niet nodig zal zijn.

Veel reisplezier overigens.
Bekijk origineel

8 reacties

Groeten Pieter

Hoi Pieter,

Als het goed is staat er op het internationale ticket een soort barcode op, daarmee kan je door de poortjes mocht je over moeten stappen door poortjes heen, ik ben namelijk niet bekend op station Enschede. Mijn gevoel zegt dat je voor die overstap niet door de poortjes hoeft.
Mocht die code er nu niet opstaan, kan je contact opnemen met NS via de Servicezuil of spreek een medewerker aan die u er door kan laten, maar zoals ik al zei, denk dat het niet nodig zal zijn.

Veel reisplezier overigens.
Reputatie 7
Badge
Je moet op Enschede wel degelijk door die poortjes Loes. Alle NS treinen staan aan 1 kant van het station en de Duitser komt voor het verblijf binnen en dat ligt achter de poortjes.
Het zal dus inderdaad met die barcode moeten of anders loopt er waarschijnlijk wel personeel van NS rond wat U kan helpen.
Welkom op het forum pieter.bosch!

Je kunt de poortjes op station Enschede passeren door de barcode op je internationale ticket te scannen bij een poortje met een zogenaamde barcodelezer. Deze is te herkennen aan de afbeelding met ‘scan ticket’ op de rechter deur van het poortje. En aan het verlichte vlak aan de rechterzijde van het poortje. Als je in het bezit bent van een vervoerbewijs dat (nog) niet is voorzien van een barcode zal een medewerker je een ‘key-card’ verstrekken. Dit is een ticket met een barcode, die dient als een sleutel voor de poortjes.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 1
@pieter.bosch Eigenlijk ben ik wel benieuwd of jouw Duits kaartje inderdaad al een QR code heeft om in Nederland de poortjes te openen. Heb jij dit ticket online gekocht als home print?
Het kaartje heeft een QR code, morgen maar even zien of het ook werkt.
Reputatie 1
Het kaartje heeft een QR code, morgen maar even zien of het ook werkt.

Ben benieuwd naar je ervaring en of het allemaal werkt, laat even weten als je wilt.
Goede reis!
@Edwin

Fijn dat ik dat weet, aangezien ik nog niet eerder op Enschede ben geweest. Weet niet eens waar ons verblijf is, vandaar dat ik een slag om de arm hield. Bedankt voor de aanvulling 🙂
Ervaring: het werkt. er zijn 2 poortjes met barcode scanner, 1 van beide doet het, de andere geeft geen foutmelding of zo dus je moet er zelf achter komen.

Reageer