Poortjes op station klappen hard dicht

• 22 september 2014
  • 8 reacties
  • 819 Bekeken

Inmiddels ben ik verplicht om dagelijks in en uit te checken bij het station. Helaas gebeurt mij met grote regelmaat dat de poortjes op station Almere Oostvaarders met veel geweld dichtklappen als je er door wilt lopen. Ik sta dan gewoon in de rij om mijn kaart aan te bieden het signaal klinkt dat mijn pas is gedetecteerd en vervolgens klappen de poortjes dicht. Ik heb al een aantal maal de deuren in mijn gezicht gekregen. Tegenwoordig hou ik mijn armen maar voor mij gezicht maar het lijkt me niet dat het de bedoeling dat men letsel oploopt van een treinreis. Overigens gebeurt het niet elke keer, dus het is nog spannend ook.

8 reacties

Reputatie 6
Badge
Gebeurt dit bij een bepaald poortje, of bij alle poortjes? En loop je ook direct door als je je kaart aanbiedt?
Misschien vreemde vragen, maar er zijn reizigers die denken dat de poortjes net zo lang wachten totdat er iemand doorheen zal lopen, en sommige mensen bergen dun kaart vooraf nog eventjes op, waarna ze voor een gesloten deurtje staan, of tegen een sluitend deurtje aanlopen.

Het is wel zo, als ik het niet mis heb, dat het extra brede poortje (voor buggy's, kinderwagens en rolstoelen etc...) iets langer open blijft staan dan de anderen.
Er zijn op beide perrons een poortje wat dicht is en je kunt openen met een pas. bij beide poortjes is het mij overkomen. het gebeurt op het moment dat iemand voor mij zijn kaart aanbiedt je hoor een bliep de poortjes gaan open en iemand loopt door. daarna bied ik mijn pasje aan je hoort een bliep en de pasjes klappen dicht. ik kan natuurlijk wachten tot degene voor mij is doorgelopen het poortje sluit en dan mijn pasje aanbieden en wachten tot het poortje opengaat, echter in de spitstijd met een stuk of 50 mensen achter je die allemaal door het poortje willen is dit geen optie en sta ik een aantal minuten in de rij voordat ik erdoor heen kan.bij het OV / metro in Amsterdam heb ik nergens last van, daar loopt iedereen gewoon door.
Beste Dickys, het is wel raadzaam om even te wachten tot de vorige persoon door de poortjes is en dan pas je kaart aan te bieden. Snap dat het druk is, maar zo voorkom je wel situaties als de jouwe. Verstandig om misschien een paar minuutjes eerder op het station te komen op een drukke ochtend, zo haal je je trein wel en voorkom je de vervelende toestand met de poorjtes.
Vriendelijke groet, Robby
De OV chipkaart is toch mede gemaakt omdat het allemaal sneller moet gaan ??

Bij de metro kan je gewoon inchecken hoor, ook al is de persoon nog bezig door de poortjes te gaan, dat moet bij NS toch ook mogelijk zijn.

Anders staan we er morgen nog.

En als je bliep hoort, dan moet je doorlopen. Als de poortjes dichtklappen zoals beschreven wordt, zijn die poortjes duidelijk niet goed.
"Beste Dickys, het is wel raadzaam om even te wachten tot de vorige persoon door de poortjes is en dan pas je kaart aan te bieden. Snap dat het druk is, maar zo voorkom je wel situaties als de jouwe. Verstandig om misschien een paar minuutjes eerder op het station te komen op een drukke ochtend, zo haal je je trein wel en voorkom je de vervelende toestand met de poorjtes."

Kortom; eigen schuld dikke bult! Had je maar eerder op het station moeten zijn! Had je maar rustig aan moeten doen.

Op station Bijlmer Arena komen lange roltrappen vanaf de perrons uit in een soort kooi van poortjes. Als er een volle trein leegloopt en er is een probleem met de poortjes dan loopt die kooi vol. De toevoer van mensen die dan al op de roltrap staan gaat natuurlijk gewoon door.

Die chip kaarten en de poortjes zijn waardeloze technologie die op een waardeloze manier is geimplementeerd. Niemand wordt er beter van terwijl prijs van het kaartje wel weer omhoog moet om het allemaal te kunnen betalen. Waarom zou je bewezen technologie gebruiken als je het kunt verknoeien met nieuw spul?
RobbyNS reist duidelijk nooit met de metro, anders ziet ze ook al die mensen achter elkaar door de poortjes gaan....
Beste Dickys, het is wel raadzaam om even te wachten tot de vorige persoon door de poortjes is en dan pas je kaart aan te bieden.

Allicht is het niet de bedoeling te wachten tot het poortje weer gesloten is, dan zou je in de spits Oost-Duitse taferelen krijgen.
Uw antwoord is overigens ook in strijd met de informatie op deze pagina en deze instructievideo.
Beste Robby NS; het is bijna niet doenelijk om aan het einde van de trap te wachten tot elk persoon door het poortje gaat. Ik zit in een trein met het eindstation Oostvaarders. in de spits lopen hier hele hoop mensen naar beneden die allemaal zsm naar huis willen of de bus willen halen. Ik denk dat als we allemaal op elkaar moeten wachten zoals door jou beschreven dan is iedereen een kwartier later thuis. Ik kan mij idd niet voorstellen dat dit de bedoeling is helemaal al niet omdat het bij de metro in Amsterdam wel gewoon lukt.

Reageer