Poortjes openen e-ticket | NS Community
beantwoord

Poortjes openen e-ticket

  • 28 August 2014
  • 19 reacties
  • 1907 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil naar schiphol met een e-ticket. werken de poortjes hiermee ?
icon

Beste antwoord door Thom 28 August 2014, 21:46

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ja, u doet dat openen zonodig met de vierkante code onderaan op uw ticket. NS heeft aangekondigd blauw-witte bordjes te plaatsen. Bij een dergelijk poortje staat dan 'Scan ticket'. Overigens zijn er nog maar weinig poortjes gesloten en zijn die op Schiphol open. Ik denk dat u zo kunt doorlopen.

Op Schiphol staan geen poortjes.
Reputatie 6
Badge +2
Op Schiphol staan geen poortjes.
Inderdaad. Er is wel aangekondigd dat ze er komen, maar ik vraag me af waar. Waar nu de paaltjes staan, zodat reizigers die niet met de trein aankomen/vertrekken helemaal om dat grote rechthoekige gebied midden in de hal heen moeten lopen?
Reputatie 7
Badge +4
Die staan er ook niet en dat is voor de vragensteller ook geruststellend denk ik. En Dennis, ik heb me inderdaad hetzelfde afgevraagd. Mensen komen met de roltrap van beneden, je zult toch doorstroming moeten hebben bij aankomende treinen. Sowieso gaat het daar om grote hoeveelheden mensen. Veiligheid is het allerbelangrijkste dan.

Veel mensen weten kennelijk ook niet dat er nog maar weinig stations met gesloten poortjes zijn. Incidentele reizigers hebben vaak het idee dat ze overal door gesloten poortjes moeten. Ik heb het gevoel dat dit bij de vragensteller ook zo was.
Reputatie 6
Badge +2
Ja, voor de doorstroming van treinreizigers moet het deel van de hal binnen de poortjes groot zijn, maar voor de doorstroming van anderen zou het juist klein moeten zijn.
Als het om doorstroming gaat, moeten ze die poortjes ergens laten waar de zon niet schijnt.
Dag Casrino, goed dat je het forum hebt gevonden je vraag te stellen. De bijdrage van Thom is helemaal juist, het lijkt me dat je hiermee uit de voeten kan.

@ de rest: De plaatsing van de poortjes op Schiphol is momenteel in voorbereiding. Het is nog niet exact duidelijk waar deze worden geplaatst.
Het zullen ook brede poortjes moeten zijn dan, want vrijwel iedereen heeft bagage daar, smalle poortjes werken daar ook heel remmend.

Ik denk niet dat poortjes daar echt handig zijn überhaupt om het maar eufemistisch te zeggen.
Update:
In principe openen de poortjes als je de digitale barcode of QR-code die op het digitale ticket staat scant bij de poortjes. In de praktijk blijkt echter dat het formaat van de barcode kan verschillen en door beweging van het apparaat de pdf gaat roteren, waardoor deze niet altijd door de barcodescanner op de poort gelezen wordt. We adviseren daarom het e-ticket uit te printen.
Het kan aan mij liggen Ramon, maar volgens mij moeten alle bij NS aangeschafte e-tickets verplicht worden afgedrukt. Op een apparaat zijn ze simpelweg niet geldig. Ik snap derhalve helemaal niets van je vreemde advies.
E-tickets dienen volgens de voorwaarden inderdaad uitgeprint te worden. Op een telefoon/tablet is je e-ticket niet geldig. Excuus voor eventuele verwarring.
Ongelooflijk dom dat iemand als Ramon dat blijkbaar niet weet.

Begrijp ik het dus goed dat het niet werkt om een e-ticket met een tablet te scannen bij de ns poortjes?

Reputatie 7
Badge +3

Begrijp ik het dus goed dat het niet werkt om een e-ticket met een tablet te scannen bij de ns poortjes?

Je reageert in een oud topic, maar het klopt dat je mete-ticket op een tablet niet door de poortjes komt, behalve als deze in de NS app staat.

Reputatie 7
Badge +1

Je reageert in een oud topic, maar het klopt dat je mete-ticket op een tablet niet door de poortjes komt, behalve als deze in de NS app staat.

wat voor hack zit er dan in die PDF dat de QR-code niet leesbaar is vanaf een scherm maar wel van papier?

@Liek1982,

Sinds 31/01/2023 zijn de voorwaarden e-tickets aangepast. 

Een e-ticket is alleen nog geldig als het geprint is of als het in de app geladen werd. 

@MoDe

Zondag was ik op stap met een geldig Interrail-ticket. De poortjes wilden niet openen voor dit ticket op mijn tablet. 

Met mijn e-ticket keycard op tablet kon ik nog wel poortjes openen.

In de praktijk is het dus nog mogelijk om met een pdf op tablet poortjes te openen. Theoretisch gezien is het niet meer toegestaan. 

Reputatie 7
Badge +1

Zondag was ik op stap met een geldig Interrail-ticket. De poortjes wilden niet openen voor dit ticket op mijn tablet.

Kwam er een foutmelding? Zo ja, welke dan?

Zondag was ik op stap met een geldig Interrail-ticket. De poortjes wilden niet openen voor dit ticket op mijn tablet.

Kwam er een foutmelding? Zo ja, welke dan?

Ik denk niet dat er een foutmelding was. 

Op mijn 10 inch tablet was de code te groot om te scannen. De grootte van deze code kon niet aangepast worden in de app.

De grootte van code op de keycard kon ik wel aanpassen zodat het paste voor het optische oog. Het was dus sneller/praktischer om de keycard te gebruiken dan de infozuil of zo. 

Badge +3

De code in de app of print of pdf is natuurlijk identiek, dus kan je mee door poortjes. Bij controle in de trein vereist men een app-import of homeprint, niet wegens mogelijke fraude maar problemen met nfc (OVpay).

Werkt een code niet omdat hij te groot is (bijv. op een tablet) dan volstaat een screenshot en die verkleinen/uitzoomen.

Reageer