beantwoord

Poortjes Utrecht Centraal

• 8 juni 2016
  • 8 reacties
  • 443 Bekeken

Reputatie 1
Ik zag vandaag op Utrecht Centraal dat er aan de Centrumzijde en aan de Jaarbeurszijde poortjes zijn verschenen. Weten jullie ook wanneer de andere poortjes op Utrecht Centraal geplaatst zijn (het lijkt me namelijk dat over de volledige lengte van de hal er poortjes geplaatst worden)? En ook of ze dicht gaan en zo ja, wanneer?
icon

Beste antwoord door zomaarzomer 10 juni 2016, 15:20

je ziet aan de inrichting van het gebouw en aan markeringen op de vloeren waar de poortjes komen te staan. De hal gaat over de hele breedte afgesloten worden. Buitenom kun je wel zonder poortdoorgang, en volgens mij komt er binnen bovenlangs ook een poortvrije doorgang. Om vanuit daar naar de besloten zone te komen, zul je weer poortjes passeren, voor of na een trap.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De planning is dat ze dicht gaan in het vierde kwartaal van 2016. Ze zullen zo worden geplaatst dat iedereen ze moet passeren maar hoe en wat precies kan een ander mogelijk aangeven.
Lijkt me dat je gelijk hebt Thom. Wanneer je de poortjes makkelijk kan omzeilen zal het allemaal weinig zin hebben. Ik heb even gegraven, maar heb nog niet boven water hoe we dit precies gaan inrichten.

Ik heb dit topic verplaatst naar "Op het station"
Reputatie 6
Badge +1
Inmiddels is het eerste stukje poortjes opgeleverd, en staan de hekken om een tweede stukje van de rij paaltjes. Dus ik vermoed inderdaad dat de poortjes over de volledige breedte van de hal gaan komen! Bovendien worden er poortjes geplaatst bij de zij-uitgang (tussen sporen 14/15 en 18/19) naar de snelle looproute.

Ben benieuwd of er ook poortjes komen in de Katreinetoren (verblijf van rijdend personeel), of dat zij het met paaltjes mogen blijven doen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zag gisteren een rijtje aan de zijkant met een duidelijke waarschuwing er boven op een groot bord dat het alleen voor uitchecken was. Ik vraag me af of je ze niet iets lager moet hangen maar het is wel wijs om het zo te doen, zeker in de tijd dat mensen aan de poortjes moeten wennen.
Waarom zou je poortjes richting de Katreinetoren willen? Om daar als zwartrijder verder dan de receptie te komen mag je eerst zorgen dat je de juiste pas met autorisatie hebt (yay NS toegang)...
Reputatie 6
Badge +1
Waarom zou je poortjes richting de Katreinetoren willen? Om daar als zwartrijder verder dan de receptie te komen mag je eerst zorgen dat je de juiste pas met autorisatie hebt (yay NS toegang)...

Dat was meer een ludieke opmerking van mij 😉
Ik wou al zeggen, wat heb jij zo vroeg op de ochtend al op dan ja..... 😉
je ziet aan de inrichting van het gebouw en aan markeringen op de vloeren waar de poortjes komen te staan. De hal gaat over de hele breedte afgesloten worden. Buitenom kun je wel zonder poortdoorgang, en volgens mij komt er binnen bovenlangs ook een poortvrije doorgang. Om vanuit daar naar de besloten zone te komen, zul je weer poortjes passeren, voor of na een trap.

Reageer