beantwoord

Poortjes voor linkshandigen

• 22 februari 2020
  • 27 reacties
  • 747 Bekeken

Toon eerste bericht

27 reacties

Reputatie 3

aha, op een smartphone, dat ik daar niet aan had gedacht.

(Overigens zijn book-covers voor smartphones ook niet echt ideaal voor linkshandigen maar dat heeft niets met NS te maken.)

Ik ben ook linkshandig en ik heb er nog nooit bij stil gestaan hoe ik incheck, tot nu. Het hangt ervan af welke bagage ik mee heb. Ik heb altijd mijn tas over mijn linker schouder, maar soms ook een boodschappentas, een kopje koffie of een koffer in mijn rechterhand. Ik ben inmiddels geoefend in het openen van mijn portemonnee met één hand (links). Mijn portemonnee heeft een uitklapbaar, doorzichtig vakje met een knoopje waar mijn ov in zit, dus ik hoef hem niet eruit te halen. Mijn rechterhand is niet beschikbaar, dus dan check ik in mijn mijn linkerhand, met mijn arm heel ongemakkelijk gekruist voor mijn lichaam. Ik heb me er nog nooit echt aan gestoord, al moet ik zeggen dat het begin van mijn vakantie vorig jaar toch niet heel soepel verliep, toen ik met een schoudertas over mijn linker schouder en bij hoge uitzondering een koffer in mijn linkerhand, en een verse koffie rechts, toch echt even niet wist hoe ik het voor elkaar ging krijgen. Gelukkig heeft een behulpzame jongen toen mijn koffie aangepakt door de spleet tussen de poortjes. Maar dat is natuurlijk niet een probleem voor linkshandigen, maar van mensen die zich niet beseffen dat ze maar twee handen hebben. Hoe handig zou het zijn om een armband te hebben waar je ov in kan zodat je alleen maar je pols erboven hoeft te houden? Ik zou het aanschaffen. 

Reageer