beantwoord

poortjes/ wat als q code niet werkt?

Ik had kaarten voor de Internationale trein en besloot later op een ander station( Zoetermeer) te vertrekken , hier kreeg ik op papier een q code voor opgestuurd. Bij inchecken werkte deze niet gelukkig kon ik mee lopen met een passagier , niet zoals het hoort. Op de terugweg bij aankomst weer in Zoetermeer het zelfde probleem en gelukkig weer met een passagier door de poortjes gelopen. Er ging wel een alarmlampje aan en ik hoop niet dat deze passagier daarna een geblokte ov kaart had.Wat had ik nu kunnen doen als ik er alleen had gestaan? Had ik via de rails het poortje moeten ontlopen, wel erg gevaarlijk, had ik 112 moeten bellen, ja daar sta je dan 's avonds laat?
icon

Beste antwoord door ErikVD 24 juli 2015, 13:37

In dat geval kun je gebruik maken van de SOS/Info-paal op het perron. Eerst de Info knop proberen en deze mensen kunnen een poortje voor je openen op afstand.
Bekijk origineel

10 reacties

In dat geval kun je gebruik maken van de SOS/Info-paal op het perron. Eerst de Info knop proberen en deze mensen kunnen een poortje voor je openen op afstand.
bedankt voor de tip, ik heb er nooit eerder van gehoord.
Badge +3
Het gaat om onderstaande paal:

Deze vindt u als het goed is bij elke rij poortjes. Met de blauwe knop krijgt u contact met iemand die op afstand een poortje voor u kan openen.
Reputatie 1
Badge
Weet U overigens nog welke foutmelding U kreeg=rood scherm? Ik heb zelf inmiddels wel 20 van die dingen, ook van enkel DB en probeer zo'n beetje uit wat wel/niet werkt-die van enkel DB in ieder geval niet. Soms krijg je echter andere meldingen als het via NS-INT is besteld. Overigens zou een ander station niet/nooit tot foutmelding mogen leiden.
Weet U overigens nog welke foutmelding U kreeg=rood scherm? Ik heb zelf inmiddels wel 20 van die dingen, ook van enkel DB en probeer zo'n beetje uit wat wel/niet werkt-die van enkel DB in ieder geval niet. Soms krijg je echter andere meldingen als het via NS-INT is besteld. Overigens zou een ander station niet/nooit tot foutmelding mogen leiden.
nee , ik heb geen idee
Ik reis regelmatig met die mobiele tickets en die poortjes gaan vaker niet dan wel open met die code op mobiel (op felste licht stand). Ik loop daarom bijna altijd achter iemand door het poortje. Tis ook geen in of uitchecken. Werkt gewoon slecht.
Reputatie 5
Dat is tailgaten en daar kan je een boete voor krijgen. Het is maar dat u het weet.
Badge +3
Dat die internationale tickets (van DB) niet goed werken bij poortjes is bekend, de code is te klein.

Je kunt bij de conducteur een keycard krijgen om poortjes te openen, of inderdaad via de SOS/Info zuil een poortje te laten openen.
Reputatie 2
Dat is tailgaten en daar kan je een boete voor krijgen. Het is maar dat u het weet.
Wat is boete dan?
Want ik heb paar keer mensen geholpen waar van de mobile ticket ook niet werkte en moesten hun trein halen.
En ja heb wel eerst gezien dat geldig kaartje was.
Reputatie 7
Badge +4
Met Scan ticket en de afbeelding op een mobiel kunt u gewoon het poortje openen. Het gaat bijna nooit fout. Meestal houdt met de vierkante code voor de verkeerde lezer en dan werkt het natuurlijk niet.

U heeft met een e-ticket normaal een geldig kaartje. Wordt u zonder geldig kaartje aangetroffen achter de poortjes dan is het vijftig euro verhoging. Tailgaten kost 95 euro plus 9 euro administratiekosten. Als u een geldig kaartje heeft in de vorm van een e-ticket zal dat niet beboet worden in de praktijk. We hebben hier wel iemand gehad die er voor beboet werd overigens, maar diens attitude was ook niet geweldig. Tailgaten is niet nodig.

Ik reis normaal wekelijks met een internationale ticket, en het werkt altijd. Wat wel eens mis gaat, zijn de Belgische losse kaartjes waarbij de inkt soms uitloopt. Het is echt nonsens dat het vaker niet dan wel werkt.

Reageer