Poortjes Woerden dicht

• 8 augustus 2014
  • 14 reacties
  • 381 Bekeken

Ik lees in het nieuws dat de poortjes in Woerden helemaal dichtgaan. Je mag iemand wel uitzwaaien: als je binnen een uur uitcheckt kost je dat niets. Maar je moet wel een ov-chipkaart hebben, geschikt voor reizen met de trein, en met tenminste 20 euro erop, om iemand te kunnen uitzwaaien. Dat vind ik een ongewenst gevolg van de nieuwe situatie.

14 reacties

Daar is niets nieuws aan. Dat moet ook als de poortes open staan of als er alleen maar paaltjes staan. In de OV-chipkaartzone moet u immers beschikken over een geldig vervoerbewijs of passagerecht.
Waar kan ik een passagerecht krijgen om van de Jaarbeurs door de stationshal van Utrecht (binnen de paaltjeszone) naar Hoog Catharijne te lopen?
Dat kun je verwerven door in te checken met een OV-chipkaart met voldoende saldo. Los is het (nog) niet overal te koop. (Of eigenlijk: Niet meer, sinds het afschaffen van het perronkaartje.)
Het perronkaartje was toch (zoals de naam al aangeeft) bedoeld voor toegang tot het perron? Ik kan me niet voorstellen dat mensen zonder ov-chipkaart momenteel geen gebruik zouden mogen maken van de stationshal van Utrecht om van Jaarbeurs bij HC te komen, zolang de nieuw aan te leggen chipkaartvrije doorgang er nog niet is.
Het mag al jaren niet, het wordt momenteel alleen niet gehandhaafd. Ik ben het er (ook) niet mee eens dat het verboden is om op perrons en delen van stations te komen zonder vervoerbewijs, maar het moment om daar tegen te ageren was toen die regel werd ingevoerd en niet nu die regel strikter gehandhaafd gaat worden.
Is natuurlijk waar Pe-pe, er is toen ook wel door sommigen bezwaar gemaakt; nu kun je op de meeste stations nog op het perron komen, en zwaaien naar degene achter een raampje; die 'romantiek' gaat verdwijnen.
Waarom zijn die passagekaartjes dan nog niet verkrijgbaar in de automaten ?

Die zouden er toch komen ?

Dat zal ik eerst doen dan.
Volgens dit topic (reactie #4) is een passagerecht op een aantal stations al verkrijgbaar, maar uitsluitend te gebruiken met een OV-chipkaart die niet geactiveerd is voor reizen met NS. Treinreiziger.nl meldt dat passanten van het station via de gemeente een passagesleutel kunnen krijgen en dat passagebiljetten voor mensen zonder OV-chipkaart er pas later komen. Er staat overigens niet bij of die gratis worden, of dat daar weer ook weer een euro boete op komt, wegens (( vul hier alle drogredenen in voor de toeslag op wegwerpchipkaartjes )).
Ah ok, dus de vaste klanten moeten saldo hebben om door een station te gaan.
Lees hier meer over de proef met passagepassen die we momenteel in samenwerking met consumentenorganisaties en gemeentes vormgeven. Voor meer informatie over passagerecht voor station Woerden kan je contact opnemen met onze klantenservice via toegangspoortjesstations@ns.nl of 030 - 7515155.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
De poortjes zijn nu dicht, zijn de passagepassen al verkrijgbaar bij de automaat aldaar ?
Reputatie 1
Hoe kan je daar dan op het station komen wanneer je al bent ingecheckt bij de NS? Pas geleden werd ik door een storing bij Gouda vervoerd met NS bussen naar Woerden toe. Toen was ik al ingecheckt in Gouda. Gelukkig was er toen nog een poortje open.
Dan zou er een NS medewerker moeten staan met een mobiele lezer.
En zo niet, dan moet men proberen om via de praatpaal de NS-medewerker aan de andere kant zover te krijgen dat er een poortje open wordt gezet voor zolang als de verstoring duurt.

Reageer