beantwoord

Poster overstappen op Sloterdijk



Toon eerste bericht

45 reacties

Reputatie 5
Hoeveel extra looptijd kost dit? Lijkt me handig dat ook te vermelden...
Is niet zomaar ff omlopen ook zegmaar. Is gewoon 2x flinke trap extra nemen.

Daarnaast zijn de poortjes zonder enige communicatie gesloten. Staan er vaak dikke rijen voor de poorten en hangt er idd ineens een vage poster waarbij niemand snapt wat er aan de hand Is.
Communicatie blijft gewoon echt een zwak punt bij Ns. Zelf zonder stress op de tank Is men niet instaat duidelijk te zijn. Deze poster zijn daar een levendig voorbeeld van!
Badge +3
Het ligt een paar stappen voor de communicatie.

Voordat de poortjes zijn geplaatst was NS al op de hoogte van de problematiek met het omchecken op Amsterdam Sloterdijk. NS heeft niets met deze kennis gedaan en heeft voordat de problemen met het omchecken (en de daardoor te hoge reiskosten) waren opgelost toch de poortjes gesloten.

Dat heeft niets met communicatie te maken maar met geïnstitutionaliseerde onkunde binnen de organisatie. Verder is er veel te weinig toezicht van buitenaf op NS waardoor al dit soort situaties kunnen ontstaan.
Reputatie 3
Hoe worden blinden en slechtzienden geattendeerd op dit advies?
Hoe worden reizigers die de nederlandse taal niet machtig zijn geadviseerd?

Alle bewegwijzering stuurt de reiziger nog rustig via de poortjes...

Ching ching, Kassa!
Hoi HenkK,

Voor blinden en slechtzienden bieden we het OV-chip plus abonnement aan. Deze reizigers hoeven niet op saldo te reizen. Ik zal de suggestie om op het station ook in het Engels te informeren voor je doorzetten. In dit topic verzamelen we overigens alle feedback over dit onderwerp.
Reputatie 6
En hoe wordne blinden en slechtzienden die NIET reizen met OV Chip Plus geinformeerd? 😉
Dat ga ik even voor je na VIRM.
Update: Ik begrijp dat de betreffende collega even afwezig is en heb daardoor dit verzoek doorgestuurd naar zijn vervanger. Zodra ik meer weet laat ik je dit weten VIRM.
Update: Nog geen terugkoppeling helaas, maar er is wel een reminder de deur uit. Hopelijk weten we snel meer.
Update: Ik kan je nog niet van een terugkoppeling voorzien VIRM. Zodra ik deze heb ontvangen hoor je van mij!
Ik word hier wel heel verdrietig van. 23 dagen gelden een vraag gesteld en maar reminders sturen. Je kan natuurlijk ook gewoon neerzetten; mijn collega's hebben geen zin om de vraag te beantwoorden.
Reputatie 4
Dat is absoluut niet het geval, hlubbers. Het is van uiterst belang dat iedereen wordt voorzien van het juiste antwoord. Wanneer er intern een vraag wordt uitgezet zijn wij afhankelijk van anderen. Wanneer we geen antwoord krijgen, kunnen wij jullie niet voorzien van een antwoord.
De vraag is vooral waarom jullie geen antwoord krijgen en gezien het onderwerp mag het wel wat sneller/urgenter allemaal.

Dit onderwerp ligt nogal gevoelig en er is veel stof over opgewaaid
Ik ben het met je eens, maar we zijn hier echt afhankelijk van anderen. Dat het relatief lang duurt ben ik met je eens.
Hopelijk nog voor de vakanties een antwoord.

De afdeling kan ook gewoon toegeven dat er geen oplossing is voor deze mensen.
Update: Ook ik ben het met je eens MvanGelder. Ik ben hier nog steeds mee bezig en heb contact gelegd met een ander contactpersoon. Hopelijk ontvang ik hier deze week of begin volgende week een terugkoppeling van. Excuses dat dit zo lang tijd nodig heeft.
Er is inmiddels overleg geweest, ik neem aan dat dit punt ook besproken is.
Ik heb nog geen definitieve terugkoppeling MvanGelder, maar het is onder de aandacht.
Maar nog steeds geen terugkoppeling....

We zitten nu op 46 dagen.
Update:

Goed dat je dit aankaart bij ons VIRM. Ik heb begrepen dat er geen specifieke communicatie is opgesteld om blinden en slechtzienden op het station te informeren. Wel is de landingspagina www.ns.nl/sloterdijk schaalbaar en voorleesbaar en zijn er medewerkers op het station aanwezig om te ondersteunen. Bij deze onze excuses dat hier niet nog beter op gefocust is, we zullen dit meenemen als verbeterpunt.

Daarnaast wil ik aangeven dat reizigers die door een functiebeperking niet redelijkerwijs gebruik kunnen maken van de geadviseerde overstaproute, kunnen we meerdere oplossingen bieden. Dat doen we altijd per persoon en situatie. Iemand met een functiebeperking kan aan de hand van een OV-Begeleiderskaart of Valys alsnog reizen. Op bijvoorbeeld Sloterdijk zijn met de OV-Begeleiderskaart de poortjes te openen, en met Valys kan assistentie geregeld worden waarmee het probleem van de gedwongen overstap opgelost wordt.

Reizigers zonder functiebeperking kunnen gebruikmaken van NS Reisassistentie. Dit is een gratis service die ook op Sloterdijk wordt aangeboden.

Reageer